Avatar billede guldberg75 Nybegynder
16. februar 2009 - 20:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

adresselinien? til hjemmesiden?

hmm ved ik hvor det her passer ind, nå men nok om det...
sidder her og googler og roder rundt efter en mulighed som at få kun et navn på adresse linien til ens hjemmeside... som guldberg75.dk men når man går ind på siden hedder det guldberg75/index/mig.html osv osv når man klikker rundt inde på siden... har set andre sider hvor guldberg75.dk enlig bare er det samme navn lige meget hvad man klikker rundt på? viser den bare kun navnet i adresselinien uden alt det mig/side.html osv osv? håber en eller anden ved hvad jeg tænker på og kan give en løsning på det...
Avatar billede keysersoze Guru
16. februar 2009 - 20:32 #1
den eneste måde du kan løse det på er ved at opbygge din side vha frames/iframes - men foruden at du misser noget brugervenlighed i og med at besøgende ikke kan linke direkte til en underside, så vil søgemaskiner også have svært ved at forholde sig til siden for slet ikke at forglemme at (i)frames er en forældet teknologi.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. februar 2009 - 20:50 #2
Man kan også gøre det ved at lægge en værdi i en cookie eller sessionvariabel, der fortæller hvilken side der skal ses. Men samme problem med at linke.

Men: hvorfor?
Avatar billede keysersoze Guru
16. februar 2009 - 20:59 #3
AJAX ville selvfølgelig også kunne gøre det - men på samme bekostning (hvis ikke værre) som frames.
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. februar 2009 - 21:01 #4
Man kunne evt også gøre det med php og sider hvor alle links triggede et javascript der udfylder og submitter en skjult postdata form om hvilken side der nu skal vises. php laver så en fpassthrough på den sides html.

men det er klumpet og dyrt i servertid.
samtidig fjerner det brugerens mulighed for at referere til individuelle sider med et link.
Back & forward button wille ikke længere virke, blot sende brugeren til forsiden hver gang.

Så jeg vil ikke anbefale det.

mvh JakobA
Avatar billede guldberg75 Nybegynder
16. februar 2009 - 21:04 #5
hmm http://www.boardaddict.com/ se på den her side der virker det da ik til at være noget...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. februar 2009 - 21:06 #6
Bruger frames
Avatar billede guldberg75 Nybegynder
16. februar 2009 - 21:35 #7
det vil sige laves en hjemmeside i frames så er det kun hjemmeside adressen der kommer frem og forbliver der? undskyld mig men er sgu ik så meget inde i det har prøvet at rode med php flach og nogle forskellige web programmer freeware og frontpage"tålmodigheden er der ik"... men faldt over iweb og tja nemt og lige til ik så meget at tænke over der...
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. februar 2009 - 21:43 #8
det vil sige laves en hjemmeside i frames så er det kun den side der definerer de frames der får sin adresse vist i adresselinien.

De sider der vises indei de definerede frames kan så skiftes ud med andre sider uden at der sker nogen ændring i adresselinien.