Avatar billede cykel Praktikant
16. februar 2009 - 17:49 Der er 11 kommentarer

skabeloner til a4 blad

er der nogle gode skabeloner til word hvor jeg let kan lave et a4 blad
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2009 - 18:46 #1
Mener du at der skal udskrives på A3 og så foldes til et hæfte i A4?
Avatar billede cykel Praktikant
16. februar 2009 - 21:24 #2
ja og som a4 foldet som a5
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2009 - 21:37 #3
Avatar billede jkrons Professor
17. februar 2009 - 15:25 #4
Du skal bare huske at sætte parpirformatet til A3 først :-)
Avatar billede cykel Praktikant
17. februar 2009 - 16:05 #5
det var ikke en printervejledning jeg spurgte efter men skabelon
Avatar billede jkrons Professor
17. februar 2009 - 16:57 #6
Hvad mener du med en skabelon? Et fast defineret layout?
Avatar billede cykel Praktikant
17. februar 2009 - 17:18 #7
ja på eng. templates
Avatar billede vejmand Juniormester
17. februar 2009 - 17:19 #8
En skabelon til hvad?
Du bliver nødt til at uddybe lidt, vi kan jo ikke gætte hvad det er du søger...
Avatar billede jkrons Professor
17. februar 2009 - 17:47 #9
Jeg er heller ikke helt med på, hvad det er for en slags skabelon du søger.
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2009 - 09:27 #10
Der findes i øvrigt forskellige templates til "magazines", men alle dem, jeg har set, er amerikanske og derfor ikke i A4 format. Og så har jeg endnu ikke set nogen, der er gratis.
Avatar billede perhol Seniormester
19. februar 2009 - 14:09 #11
På microsoft.com kan du hente forskellige skabeloner:

http://office.microsoft.com/da-dk/templates/FX100595491030.aspx

Nederst kan du vælge mellem forskellige kategorier.

En anden mulighed er selv at oprette en ny skabelon.
Du gør som følger:

1) Åben et nyt dokument i Word
2) Gå i menuen 'Filer'
3) Vælg 'Sideopsætning'
4) Under fanene 'Margener' er der et felt der hedder 'Retning'. Vælg her 'Liggende'.
I feltet nedenunder, 'Flere sider', trykker du på pilen til højre for rulleboksen hvor der som standard står 'Normal' og vælger '1-falset højformat'

Du kan vælge margener som du måtte ønske det.
Voila - du har nu oprettet et dokument der er beregnet til at folde.

For at den skal virke som skabelon skal du gemme den sådan her:

1) Gå i menuen 'Filer'
2) Vælg punktet 'Gem som'
3) I næstnederste linie skriver du et navn til skabelonen
4) I nederste linie vælger du filtypen 'Dokumentskabelon (*.dot)'
Word vil automatisk vælge at gemme den i den mappe der er sat som skabelonmappe.
5) Tryk på knappen 'Gem'