Avatar billede ichtysdk Nybegynder
12. februar 2009 - 14:43 Der er 5 kommentarer

Harddisk kabinet / enclosure med USB og FireWire

Jeg er på jagt efter et eksternt kabinet til en SATA harddisk. Jeg har forgæves forsøgt at finde et med USB 2.0 og FireWire porte, men måske er her nogen der kan hjælpe mig?

Er der nogen praktisk hastighedsforskel på USB 2.0 og FireWire 400? De teoretiske hastigheder er jo hhv. 480 og 400 Mb/s, men afspejles det i praksis?
Avatar billede sleeper Nybegynder
12. februar 2009 - 23:44 #1
Jeg kan ikke svare dig på den faktiske hastighedsforskel, men
http://www.hardware-store.dk/harddisk-kabinetter/harddisk-kabinetter/1-harddisk/2-5-kabinetter/eksternt-kabinet-2-ide-til-usb-2-0-firewire-400/prod_874.html
Denne skulle da fungere både til USB ",0 og Firewire
Avatar billede ichtysdk Nybegynder
13. februar 2009 - 09:43 #2
Ja, den kan klare FireWire, men ikke SATA harddiske. Men tak for forslaget :) Jeg glemte også at skrive at det skal være til 3,5" diske.
Avatar billede sleeper Nybegynder
17. februar 2009 - 13:35 #3
Avatar billede ichtysdk Nybegynder
18. februar 2009 - 09:26 #4
Ja, den er bedre. Dog lidt dyr :(

Jeg er efterhånden nået til den konklusion at jeg må undvære FireWire med mit budget - målet var at finde en billigere løsning end en Western Digital My Home 1TB (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=402167)

729 for dit forslag og 650 kr for en harddisk er jo væsentlig dyrere.

Men tak :) Smider du lige et svar, så jeg kan give dig point?
Avatar billede sleeper Nybegynder
18. februar 2009 - 10:50 #5
De er lidt dyre, da der ikke er så mange der er interesserede i at få et kabinet til 1 * 3,5"

Tit kan man få en ekstern 2,5" 250gb harddisk til 500,-