Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. februar 2009 - 21:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skift "FormBorderStyle" og behold placering af ting

Hej ...

hvordan beholder jeg placeringen (på skærmen) af det jeg har i min form når jeg FormBorderStyle ?

mvh
Jens
Avatar billede sunear Nybegynder
11. februar 2009 - 22:11 #1
De skulle gerne blive der?

Har lige kigget i mit, og der bliver alle elementer hvor de er når jeg ændrer FormBorderStyle propertien.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
12. februar 2009 - 23:11 #2
ja, men i forhold til skærmen hopper de lige 10 pix eller nået lig det op og 5~10 til højre

der er ens title bar og kandten der forsvinder.

;)
Avatar billede tjacob Juniormester
13. februar 2009 - 10:08 #3
Hvis dine kontroller SKAL stå nøjagtigt samme sted på skærmen, kan du bruge RectangleToScreen og RectangleToClient, her eksemplificeret ved Label1:

Dim cPos As Rectangle = Label1.RectangleToScreen(Label1.Bounds)
>skift FormBorderStyle her<
Label1.Location = New Point(Label1.RectangleToClient(cPos).X,  _
      Label1.RectangleToClient(cPos).Y)

Dette skal så gøres for samtlige kontroller, f.eks. med et For Each loop igennem formens Control Collection.
Avatar billede tjacob Juniormester
13. februar 2009 - 10:13 #4
Det blev lidt for langt: den sidste line skal naturligvis være:

Label1.Bounds = Label1.RectangleToClient(cPos)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. marts 2009 - 00:08 #5
Jeg takke mange gange...
Avatar billede tjacob Juniormester
12. marts 2009 - 18:21 #6
Så tillader jeg mig at lægge et svar....