Avatar billede flintstone Novice
11. februar 2009 - 17:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med installation af XP på SATA disk

Har lidt det samme problem som her http://www.eksperten.dk/spm/715598 , men jeg vil bare gerne slette en MCE 2005 og erstatte den med XP Pro i stedet for. De link der er til SATA driverne virker ikke mere og jeg mangler dem egentlig for at kunne lave en boot CD med driverne på.
Er der nogen somm kan hjælpe?
Avatar billede flintstone Novice
11. februar 2009 - 17:59 #1
Driverne jeg mangler er dem som er nævnt i #5
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. februar 2009 - 18:24 #2
Er der ikke snart nogen der skriver en manual til hvordan man løser dette SATA og XP uden service packs problem? Det går igen hver dag med forskellige formuleringer.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. februar 2009 - 18:29 #3
Mulig svar er at slipstreame den med nyeste service pack som er beskrevet her => http://lifehacker.com/386526/slipstream-service-pack-3-into-your-windows-xp-installation-cd

Intel og Microsoft er jo gode venner så det ville undre mig hvis det ikke virker.
Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
11. februar 2009 - 18:47 #4
Jeg havde samme problem med min computer.
jeg fik dog løst problemet ved at downloade de nødvendige drivere og ligge dem på en floppy disk.
når computeren så spørg om de manglende drivere, sætter du disketten i
Avatar billede flintstone Novice
11. februar 2009 - 19:00 #5
Det har du ret i og så langt er jeg også kommet, men jeg mangler de omtalte drivere til min SATA controller.
Avatar billede flintstone Novice
11. februar 2009 - 19:01 #6
det var til snowflake.....
Avatar billede flintstone Novice
11. februar 2009 - 19:02 #7
#4.....har ikke diskettedrev.....heldigvis....(if you get my drift) c";)
Avatar billede flintstone Novice
11. februar 2009 - 19:09 #8
...her fandt jeg driverne....http://www.downloadatoz.com/driver/item_258540.html.....snowflake, lad os dele i porten! så læg venligst et svar
Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
11. februar 2009 - 19:20 #9
jamen hvad så med at låne en floppy af en ven e.lign. ?
så bare tilslutte det under installationen og koble det fra bagefter ?

eller downloade driverne og brænde in windows cd med dem.

kan desværre ikke huske hvor jeg fandt de drivere der fungerede
Avatar billede flintstone Novice
11. februar 2009 - 19:59 #10
....har lavet en slipstream....
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. februar 2009 - 23:54 #11
Okay, svar.

bjoerneboe: Backstreet Boys og selvlysende farver er for længt gået af mode lige som floppyen 8|
Avatar billede flintstone Novice
12. februar 2009 - 16:13 #12
Nej, det var snowflake som skulle lægge et svar
Til bjoerneboe....du har desværre ikke bidraget med noget brugbart, sorry.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
12. februar 2009 - 16:19 #13
Svar.
Avatar billede flintstone Novice
12. februar 2009 - 17:34 #14
Tak for hjælpen....snowflake