Avatar billede kungfu Nybegynder
11. februar 2009 - 12:32 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Farve på udvalgte poster

Kan man ikke markere en post i en tabel og markere den med en farve? (Det er da nemt nok i Excel)......
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
11. februar 2009 - 14:11 #1
Hej,

Hvis du laver en formular der viser din tabel, så kan du i designvisning højreklikke på de enkelte felter og vælge "Betinget formatering". Her kan du så formatere baggrundsfarve, tekstfarve mv. ud fra valgte betingelser.
Avatar billede mugs Novice
11. februar 2009 - 15:58 #2
Den slags kan du simpelthen ikke lave i tabeller.

Tabeller indeholder kun data, og der er meget begrænsede muligheder for forudindstillinger og formater. Det er slet ikke meningen, at brugerne skal arbejde i tabeller. Men som dennisbjørn skriver, kan du lave op til 3 betingede formater i en formular.
Avatar billede kungfu Nybegynder
12. februar 2009 - 06:59 #3
OK. Det var egentlig for at netop brugeren kunne overstrege udvalgte til senere brug. Men godt så. Vil i smide et svar ind til point?
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
12. februar 2009 - 07:45 #4
ok - men den slags ting kan kun laves i en brugerflade - altså en formular, og du kan jo indsætte en checkboks som brugerne kan afkrydse.
Avatar billede mugs Novice
12. februar 2009 - 08:25 #5
Tak