Avatar billede mr_falle Nybegynder
11. februar 2009 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CSS og Hotmail

Hej

Jeg sender en HTML mail ud til en flok brugere af mit Website, en slags nyhedsmail, men de brugere der har en Hotmail, får ikke vist CSS content, jeg har så læst mig frem til at Hotmail ikke læser CSS delen, er det muligt at få det til at virke?
Avatar billede olebole Juniormester
11. februar 2009 - 11:22 #1
<ole>

Mail-klienter har generelt esktrem dårlig HTML/CSS understøttelse. Brug simpel HTML (helst HTML 3.2) og kun yderst sparsomt og simpel inline-CSS.

Husk også, at rigtig mange slet ikke kan/vil modtage HTML-mails, men kun modtager mails i rå tekst  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede mr_falle Nybegynder
11. februar 2009 - 13:38 #2
Så der findes ikke nogen måde at f.eks sende background-image på et table til en hotmail adresse?
Avatar billede OskarRough Nybegynder
11. februar 2009 - 15:54 #3
Tjek forums på campaignmonitor. I øvrigt en ret fantastisk service, de udbyder.

Der er en liste et sted, der viser, hvad der virker i hvilke e-mail klienter. Hot- og Gmail er nogle af de værste..

Du må ikke bruge divs, tænkt tilbage til 98' og find dine tables frem. Især nested tables for at få den rigtige margin osv, you get the idea ;)
Avatar billede olebole Juniormester
11. februar 2009 - 16:19 #4
"Hot- og Gmail er nogle af de værste.." >> jeg bange for, der er noget, du misforstår. Det er f.eks. med fuldt overlæg, at GMail f.eks. pr. default ikke viser billeder ... og det er jo skønt, man er fri for, selv at skulle ind og slå den slags fra  =)
Avatar billede godskesen Nybegynder
11. februar 2009 - 19:58 #5
Du kan finde en fuld liste over hvad du kan og ikke kan i de forskellige mailklienter her http://www.campaignmonitor.com/css/

Ellers er hovedreglen tabeller og kun inline styles. Hvis du har lavet det uden inline styles kan du bruge http://code.dunae.ca/premailer.web/ til at sætte alle styles automatisk ind som inline.
Avatar billede mr_falle Nybegynder
25. februar 2009 - 12:32 #6
OleBole smider du svar.. klarede det med inline css.
Avatar billede olebole Juniormester
25. februar 2009 - 13:54 #7
Kommer her  =)
Avatar billede olebole Juniormester
25. februar 2009 - 14:06 #8
Tak for points  =)