Avatar billede mhoffmann Nybegynder
10. februar 2009 - 17:43 Der er 1 løsning

Webside returerer "Siden kan ikke vises" da SQL udtræk fra Access DB er tomt

Hej

Jeg har et website bygget via ASP som henter data fra en Access database via SQL.

Man kan ude i menuen vælge nogle forskellige kriterier, og så bliver de poster fra databasen der passer til kriterierne hentet frem. Problemet er hvis de kriterier man vælger resulterer i at der ikke er nogen poster i databasen der passer. Så retunerer den "Siden kan ikke vises".

Kan man på en eller anden måde i SQL eller ASP koden indsætte en funktion der gør noget bestemt hvis SQL udtrækket ikke indeholder nogle poster? Fx. en funktion der blot redirecter til en anden side hvis ikke er der nogen poster? Eller blot indsætter noget tekst på siden ala "Der findes ingen poster med disse kriterier..." ?

Mvh

Martin
Avatar billede keysersoze Guru
10. februar 2009 - 18:08 #1