Avatar billede msamsing Nybegynder
10. februar 2009 - 14:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

clickTAG samt link

Hejsa derude!

Jeg har fået til opgave at lave et banner for et medie. Kravene er at der skal være clickTAG på banneret og samtidig skal der være et selvstændigt link til kundens hjemmeside.

Jeg har lavet følgende script:
on (release) {
getURL (_root.clickTAG, "_blank")
getURL ("http://www.kundens_side.com")
}

Den har jeg så lagt ind på en knap. Problemet er nu - får jeg at vide - at der popper 2 vinduer op. et med kundens hjemmeside og et blankt.

Hvad gør jeg forkert.

Mediet fortæller at clickTAG'et i det her tilfælde kun skal bruges til at tælle besøgende.

btw er jeg totalt noob hvad action script angår :o)

Håber på lidt hurtigt hjælp!

Mvh
Msamsing
Avatar billede jokkejensen Novice
10. februar 2009 - 15:40 #1
.. er også noob, men tror getUrl tager 2 parametre..

getURL ("http://www.kundens_side.com", "_blank")

eller sådan noget.

/J
Avatar billede godskesen Nybegynder
10. februar 2009 - 20:30 #2
Du skal kun bruge den ene: getURL (_root.clickTAG, "_blank")

Dvs at koden skal være som følger:

on (release) {
getURL (_root.clickTAG, "_blank")
}

Dem du sender banneret til, skal du fortælle hvilken url den skal sendes videre til. Så sætter de linket ind i deres system. Og det er det du "fanger" i dit banner ved hjælp af clickTAG.

Forstår du?
Avatar billede msamsing Nybegynder
11. februar 2009 - 09:51 #3
Hej igen...

til at starte med havde jeg også skrevet koden som "godskesen" skriver. Så fik jeg denne besked tilbage:

ClickTAG'et bruges til at sende besked videre til en tæller-server, der registrerer antal klik på banneret. Det vil kunden naturligvis gerne ha' information om.

Link til kundens side skal også ligge i flash-filen.

Jeg har prøvet at forklare udbyderen at det er dem der skal lægge linket på, men får hele tiden at vide det er mig der skal det.
Kan det lade sige gøre - både at have clickTAG og link på samme knap?

Mvh
Msamsing
Avatar billede msamsing Nybegynder
11. februar 2009 - 10:06 #4
Jeg har nu prøvet med følgende kode som jeg fandt. Men ved ikke helt om det har noget med det at gøre:

on (release) {
if (clickTag.substr(0,5) == "http:") {
getURL(_root.clickTag, "_blank");
}
Avatar billede godskesen Nybegynder
11. februar 2009 - 11:35 #5
Umiddelbart vil jeg mene at dem der sætter banneret op tager fejl. Jeg har lavet et utal af bannere til ca. alle store mediehuse i dk og jeg har aldrig selv sat linket ind i banneret. Og så længe du skal bruge kommandoen getURL til at give dem clickTAG, så er det også dem der skal indsætte url'en. getURL-kommandoen ber jo netop browseren om at åbne et vindue.
Avatar billede jokkejensen Novice
10. juni 2009 - 15:40 #6
Jeg tror íkke du læser dokumentationen ordentligt.

Mon ikke det er

getURL (_root.clickTAG, "_blank")

Ex for doubleclick.net:

http://ad.doubleclick.net/123456/flash_movie.swf?clickTag=%chttp://www.kundens_side.com

Ellers kan de ikke tælle hvor mange click der kommer.