Avatar billede transporter Nybegynder
10. februar 2009 - 00:04 Der er 7 kommentarer

hjælp til html

Jeg er igang med at lave en hjemmeside til en person, som ikke rigtig aner noget om html eller hjemmesider. personen vil meget gerne at han kunne uploade flere billeder senere henne og at kunne updatere teksten der er på hjemmesiden. hvad er det nemmeste måde at gøre det på. og hvordan kan man gøre det.

altså hvordan kan man få ham til at uploade flere billeder som bare komme frem på sitet, uden at han skulle kode noget.

Håber der er nogen der vil hjælpe, og har evt. nogle links der hjælpelig.

mange tak
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. februar 2009 - 00:56 #1
Umiddelbart tænker jeg at du skal bruge en form for CMS (content management system) eller evt. et blogsystem, der kan håndtere billeduploads eller gallerier.
Avatar billede zips Juniormester
10. februar 2009 - 00:57 #2
Jeg ville nok vælge et cms system til ham
kik her http://www.opensourcecms.com/

Der er mange at vælge mellem, så prøv jer frem hvad der er det bedste for ham.
Avatar billede transporter Nybegynder
10. februar 2009 - 01:03 #3
tak for jeres hjælp. kan i forklare det nærmere? hvad er den nemmeste?
Avatar billede zips Juniormester
10. februar 2009 - 01:15 #4
Det nemmeste er et cms, det er derfor jeg lage det link så i kan prøve selv, det er nemt at sige et cms system, men det er langt fra sikkert han kan bruge det til noget.

Nogle er nemme mens andre er svære at bruge, så da du ved mest om hans behov og kunnen er det blot at teste de cms der er i linket :-)
Avatar billede keysersoze Guru
10. februar 2009 - 07:44 #5
det er slet ikke sikkert at et færdigt cms er det rigtige - hvis man står med en næsten færdig side kan der sagtens være en ide i bare at lave de ændringer og tilføjelser der skal til. Men det er svært at vurdere ud fra de givne oplysninger.

Det kræver dog lidt mere end bare lidt html for at kunne uploade billeder - du skal ud i et serverside-sprog som fx ASP eller PHP for at kunne gøre det, og samtidig skal du måske kunne holde styr på billeder og sider hvilken kan ske i en database.

Så alt afhængig af tid, niveau og en masse andre ting kan et færdigt CMS være det rigtige - det kan også være det ikke er.
Avatar billede bech1992 Nybegynder
11. februar 2009 - 18:49 #6
hvis jeg var dig ville jeg vælge et cms-system som de også foreslår- f.eks Etomiteeller joomla. og så bruge Porta til billeder, Det er meget nemt at bruge. du kan se et eks. på porta her: http://jba-foto.dk/Galleri/naturbilleder/index.html    Håber det kan hjælpe, hvis du får brug for hjælp til at installere det så bare giv mig et kald ;)
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:54 #7
lukketid?