Avatar billede fieklokke Nybegynder
09. februar 2009 - 16:52 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke overføre billeder fra fotoapperat til pc

Hvorfor kan jeg ikke lægge mine billeder ,hverken i jpeg ,Raw eller Raw+jpeg ind på min pc.Jeg har lagt jpeg og raw ind før.
Af programmer kører jeg med Photoshop Elements 7 og Lightroom 2.2.Det som sker nu er at der kommer en boks frem i hjørnet hvor der står automatisk afspilning som kører,men ingen billeder af hvor jeg ønsker at lægge dem ind,
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. februar 2009 - 17:41 #1
Ønsker du at overføre direkte fra dit kamera - eller benytter du en eller anden form for kortlæser?

Det lyder som læsning af manual på kameraet - selvom mange hader at læse manual.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
09. februar 2009 - 17:49 #2
Jeg bruger normalt kortlæser men har denne gang prøvet direkte fra camera også.
Avatar billede milter Ekspert
09. februar 2009 - 18:01 #3
Kan du se kameraet i Stifinder?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. februar 2009 - 18:03 #4
Hvis du bruger kortlæser, skal du kunne indlæse/overføre alle typer filer uden problem - det har intet med de installerede program at gøre.

Du kan formodentligt se filerne på kortet - så skulle det være enkelt at overføre filerne.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
09. februar 2009 - 18:20 #5
Nej jeg kan ikke finde det i stifinder
Avatar billede fieklokke Nybegynder
09. februar 2009 - 18:21 #6
Hvordan skal jeg se filerne på kortet
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. februar 2009 - 18:54 #7
1.: Hvis du ser det gennem kameraet, skal den optræde på Stifinderen, så du kan se filerne.

2.: Hvis du benytter kortlæser skal du på samme måde kunne se indholdet på kortet via stifinder.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
09. februar 2009 - 19:14 #8
Mener du under kamera og kortlæser.
Dem kan jeg ikke finde i stifinder,men det skal også lige sige at programmerne på den cd der fulgte med kamera ikke er installeret på pc,da jeg bruger Elements og Lightroom
Avatar billede milter Ekspert
09. februar 2009 - 20:32 #9
Kan du se billederne på dit kamera, og hvilket kamera er det?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. februar 2009 - 20:51 #10
Du skal altså kunne se alle ....og jeg mener alle filer på et hukommelseskort via en kortlæser - hvis den er rigtig sat til din computer.

Det lyder som en eller anden banal fejl - prøv at teste det usandsynlige !
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. februar 2009 - 23:31 #11
Når du nu skriver:
men det skal også lige sige at programmerne på den cd der fulgte med kamera ikke er installeret på pc,da jeg bruger Elements og Lightroom

er det meget sansynligt, at du heller ikke har installeret driverne, som gør, at windows kan se dit kamera.
Når det er gjort, så vil du også kunne se dit kamera i stifinder.

/ptj_11
Avatar billede fieklokke Nybegynder
10. februar 2009 - 15:28 #12
Cameraet er et SonyDLSR - 300A spejlrefleks.
Når jeg har lagt cdén ind kan jeg ikke lige finde kamera under alt det.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
10. februar 2009 - 16:01 #13
Jeg tror det er den boks med              automatisk afspilning som ødelægger det hele,da den aldrig har været fremme før,der kom bare boks ang. hvor jeg ville lægge billederne ind.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 16:16 #14
Dit kamera behøver ikke nogen driver for at kunne overføre billeder til computeren.

Hvordan gjorde du, da du tidligere kunne overføre billederne?

Hvilket styresystem har du?
Avatar billede fieklokke Nybegynder
10. februar 2009 - 16:25 #15
Windows Xp.
Satte kortet i min kortlæser,hvorefter boksen ang.hvor jeg ville lægge billederne ind kom frem.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 16:40 #16
Har du prøvet at fortsætte med den boks, som nu kommer frem?
Avatar billede fieklokke Nybegynder
10. februar 2009 - 17:16 #17
Det kan ikke lade sig gøre da det bare er en boks hvor der  løber en linie i.Eneste mulighed jeg har der er at annulerer men alligevel løber den bare videre.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
10. februar 2009 - 17:17 #18
Hov jeg glemte lige at sige at den bare forsvinder.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 17:25 #19
Er din XP med SP1, 2 eller 3?

Du kan checke det sådan: Højreklik "Denne computer" på skrivebordet > Egenskaber > Generelt > Her finder du så oplysningerne.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 17:27 #20
Hvad sker der, hvis du benytter kameraets USB-forbindelse til computeren. Når du slutter det til, skal du vente med at tænde kameraet, til kablet er forbundet.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
10. februar 2009 - 17:57 #21
3.
Der skrives initiseres en USB forbindelse,men der sker intet på skærmen.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 18:16 #22
.... og spørgsmålet i #19?
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. februar 2009 - 22:35 #23
Hej fireklokke
Her er lidt links til sony´s side med downloads til dit camera
Datasuite:
http://support.sony-europe.com/dime/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&m=DSLR-A300&f=sids_win

Memory stick download:
http://support.sony-europe.com/memstick/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&m=DSLR-A300

Overordnet download link til dit camera:
http://support.sony-europe.com/dime/digistill/alpha/alpha.aspx?site=odw_da_DK&m=DSLR-A300

Her kan du finde alt, hvad der er til at downloade til dit camera.

Jeg tænker på- har du evt. klikket på et eller andet program til automatisk afspilning af dit kort. Denne vaglbox kommer frem, når du sætter kortet i kortlæseren, hvis indstillingen står til automatisk afspilning?
Hvis du har, så har du måske "accocieret" filerne på dit kort med et bestemt program, som derefter ikke er i stand til at åbne dine billedfiler.

At "accociere" filer med et bestemt program betyder, at du binder filer med bestemte efternavne sammen med bestemte programmer, altså- du fortæller din windows, at hver gang den møder filer med et bestemt efternavn, så skal windows kalde et bestemt program for at åbne filerne.
Et eksempel: en fil med fornavnet tekst, og efternavnet doc tekst.doc vil normalt blive åbnet med MS-Word.
Hvis du kan se kortet i stifinder, så vil du et forkertr ikon ud for dine billedfiler.

Prøv at hente- Picture Motion Browser Ver. 3.0.05, der ligger til download + værktøjet til installation, der ligger på linket ovenover- · Installation tool for versions of Picture Motion Browser incompatible with Windows Vista 64-bit editions, installer dem, og se om ikke dit problem er blevet løst.

/ptj_11
Avatar billede fieklokke Nybegynder
11. februar 2009 - 17:24 #24
Jeg har prøvet at hente programmerne på Sony`hjemmeside.
Kortet kan jeg ikke finde og jeg har prvet at søge det men der kom intet frem.
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. februar 2009 - 19:22 #25
Kommer der nogen lyd fra computeren, når du sætter USBstikket i maskinen?

/ptj_11
Avatar billede fieklokke Nybegynder
11. februar 2009 - 19:32 #26
Nej
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. februar 2009 - 21:51 #27
Så bliver dit camera ikke registreret af pc´en.

Hvis du gerne vil have lidt onlinehjælp, så smid dine kontaktoplysninger på denne adresse:
koegekom@hotmail.com

/ptj_11
Avatar billede fieklokke Nybegynder
12. februar 2009 - 16:02 #28
I går prøvede jeg at låne et kompakt digitalkamera for at lægge billeder over og det gik som det skulle,så det må være mit spejlreflekskamera som ikke står rigtigt men hvad det er kan jeg ikke fatte.
Undskyld.
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. februar 2009 - 00:50 #29
Følg indsatte link, og se på siderne 122 - 125 i manualen til dit camera.

Se om det løser dit problem.
Men du skal sikre dig, at automatisk afspilning er aktiveret, hvis denne anvisning skal følges.

/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. februar 2009 - 00:51 #30
Prøver lige en gang mere, denne gang med linket:

http://pdf.crse.com/manuals/3292818831.pdf

/ptj_11
Avatar billede fieklokke Nybegynder
14. februar 2009 - 17:29 #31
Det var fint,for det løste problemet men kan det ha været en fil som har blokeret.
Skriv lige et svar ptj_11 så du kan få point.
Tak for hjælpen allesammen
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. februar 2009 - 19:52 #32
Det glæder mig, at du fik det til at virke.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. februar 2009 - 22:47 #33
fireklokke-
Ser lige, at du også havde et enkelt lille spm. Nej, en fil kan ikke ligge og spærre. Det kan lade sig gøre på en printserver, men ikke her. Der kræves altid åbning af kommunikationslinier mellem enheder før de kan se hinanden, og det har der ikke været tale om her.
/ptj_11