Avatar billede camirose Nybegynder
08. februar 2009 - 09:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HD fra gammel til nyere PC

Er det muligt at flytte en HD fra en PC(Packert Bell) til en nyere PC(HP).

Grund: PB'en gået ned(den kommer ikke med start "bippet")og den  nyere HP, vil ikke accepterer flerer opdateringer (bla. SP2 og SP3),samt vil ikke acceterer andet hardware.

Begge PC'er har XP, som standard indstalering, bare i hver sin udgave. Jeg har master CD'erne til PB-masknen, men kun recovery til HP'en.

Jeg havde tænkt mig at formaterer den harddisken på HP, sætte den gamle i og derefter flyttet alt indholdet over på HP'ens større harddisk.

Lyder kryptisk, men er det muligt
Avatar billede ambolt117 Nybegynder
08. februar 2009 - 10:23 #1
Brug f.eks. et clone-program, der proportionalt cloner den gamle disk med evt. partitioner PROPORTIONALT over på den større disk.

Om du så kan starte op med den gamle xp-installation i nye hardware omgivelser, det er ikke sikkert. Men hvis maskinerne ligner hinanden bare nogenlunde, jo så går det. Og voila! Du har dit gamle miljø kørende på en ny og større pc.

Ideelt er det dog bedst at have en ren/ny/frisk xp-installation på den nye pc, sæt så den gamle disk på som slave og løft data over.

Mangler du serial. Tjek bag på pc efter klistermærke. Ellers: brug en keychanger og fisk serienummeret ud og brug det ved en frisk installation.

:-) C
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2009 - 12:30 #2
Jeg er selv sluppet afsted med en mere lavteknologisk måde.

Du sætter den gamle og den nye disk over i en anden pc begge som slaver. Så kopiere du alt fra den gamle over på de en nye disk.
Du i sætter den nye disk i den nye pc og booter på din styrersystemsinstallations CD og foretager en reperation af dit styresystem.

Dette har virket for mig ved skift mellem to pc'ere der ikke var eniormt forskellige men dog havde forskelligt chipsæt
Avatar billede camirose Nybegynder
08. februar 2009 - 13:31 #3
Hej ambolt117

Vil lige være sikker, at jeg har forstået dig rigtigt. Det bedste vil være at jeg formaterer den nye disk, indstallerer XP, fra mine master CD'er. Sætter den gamle disk i som slave og flytter det hele.

Hvordan får jeg sat den som slave? Hvordan får jeg "løftet" data over på den nye disk? Hvad er en keychanger?

Den gamle disk er kun på 40GB og ikke partitioneret.