Avatar billede PernilleP Nybegynder
07. februar 2009 - 19:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med D-lin DI-524, ingen netforbindelse

Hej!
Jeg står med et problem med min trådløse router, som jeg ikke kan finde ud af!
Den virkede fint indtil i går, hvor der pludselig ikke var internet længere. Jeg har prøvet at slukke, tænde osv, men det hjalp ikke. Hvis jeg tager routeren væk, og tilslutter modem direkte til computeren, så fungerer internet fint.
Jeg har læst lidt herinde, hvor en fik det til at virke ved at gå ind på et eller andet webinterfacet/status og ændrede noget der. Men jeg forstår ikke, hvad webinterfacet er for noget??
Nogen, der kan hjælpe mig???
Avatar billede PernilleP Nybegynder
07. februar 2009 - 20:11 #1
Webinterface, er det http:// efterfulgt af nogle numre?
Så kan jeg komme ind på det.
Men derefter kan jeg ikke komme ind på noget status eller renew, hvordan gør jeg det?

Og kan der ellers være andet galt?
Avatar billede huk Nybegynder
07. februar 2009 - 21:00 #2
Hey pernille

numrene du efterlyser er vist 192.168.0.1

Der skulle du få adgang til din router. Du skal indtaste dit brugernavn og adgangskode.
Avatar billede PernilleP Nybegynder
07. februar 2009 - 21:42 #3
De numre har jeg... men hvad gør jeg derefter?
Avatar billede PernilleP Nybegynder
07. februar 2009 - 21:45 #4
Altså, jeg skriver http://192.168.0.1

Og så?

Eller, det virker faktisk ikke... jeg bruger http://192.168.12.1

Men derefter forstår jeg ikke helt, hvad jeg skal gøre
Avatar billede riversen Nybegynder
08. februar 2009 - 07:04 #5
er det både trådløst og med kabel det ikke fungerer?

Når du tilslutter din pc til routeren, så prøv lige at åbne start --> kør. Skriv cmd og tryk ok. Skriv "ipconfig /all" og kopier outputtet herind.
Avatar billede PernilleP Nybegynder
08. februar 2009 - 13:57 #6
Altså, vi har stationær pc, hvor der er koblet modem, modem til ip-telefoni, og trådløs router til. Før fungerede det fint, men pludselig er der ikke internet længere, kun hvis vi tager trådløs router fra.

Men prøver lige det andet :)
Avatar billede PernilleP Nybegynder
08. februar 2009 - 14:01 #7
Der kommer det her frem:

Microsoft Windows [version 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\HPH>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : HPH-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Contr
oller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-21-85-0E-96-A7
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::60fb:5413:9f3e:e12d%8(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.12.2(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 8. februar 2009 13:53:22
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 9. februar 2009 13:53:22
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.12.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 167779730
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.10.10.4
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{FD45C892-0C3B-4CA9-A27
8-9E4B3BDB7AB1}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5efe:192.168.12.2%9(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.10.10.4
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

C:\Users\HPH>
Avatar billede riversen Nybegynder
08. februar 2009 - 16:00 #8
og hvis du tilslutter pc til modem, hvordan ser ipconfig /all så ud?
Avatar billede PernilleP Nybegynder
08. februar 2009 - 16:04 #9
Sådan ser det ud:

Microsoft Windows [version 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\HPH>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : HPH-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Contr
oller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-21-85-0E-96-A7
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::60fb:5413:9f3e:e12d%8(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.12.2(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 8. februar 2009 14:27:41
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 9. februar 2009 14:27:41
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.12.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.12.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 167779730
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.10.10.4
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{FD45C892-0C3B-4CA9-A27
8-9E4B3BDB7AB1}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5efe:192.168.12.2%9(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.10.10.4
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:d5c7:a2d6:2051:1f20:3f57:f3fd(Fore
trukken)
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::2051:1f20:3f57:f3fd%10(Foretrukken)

  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : ::
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

C:\Users\HPH>
Avatar billede PernilleP Nybegynder
10. februar 2009 - 14:57 #10
Nå, trådløs router er løst ved at købe en ny, da den åbenbart var i stykker.