Avatar billede saking Nybegynder
05. februar 2009 - 18:37 Der er 2 kommentarer

Harddiske gået tabt? Gendannelse..

Det hele startede med at jeg fik en virus og nogle spyware som gjorde at min computer blev langsommere. Jeg ville så prøve og reparer C drevet. Jeg har Windows XP Pro.

Da jeg ville reparer den via Microsoft cd'en, og forsøgte gentagende gange at redde den ved at reparation, duede det ikke og jeg bestemte mig for at formatere hele C drevet. Dette resulterede i at jeg fik en meddelse der sagde at jeg manglede ntoskrnl.exe filen i windows\system32 mappen eller at den var beskadiget.

Jeg har så prøvet at bruge chkdsk og har også prøvet at kopiere en ny fil over i mappen via CD, men selvom jeg gør alt dette står der enten: "Diskfejl" ved start op, ellers står der at den igen mangler ntoskrnl.exe

Jeg har så prøvet med 2 andre harddiske, og der får jeg også de samme problemer. Hvad kan der være galt ?

MVH
Avatar billede Jensen DK Novice
06. februar 2009 - 07:38 #1
Boot op på din xp skive, første gang du bliver spurgt om du vil installere, reparer eller afslutte vælger du installer ved at trykke enter, så kommer næste mulighed der vælger du R for reparer, så kører det, du skal have din produktnøjle/licenskode klar.
silbidor
Avatar billede Jensen DK Novice
06. februar 2009 - 07:40 #2