Avatar billede pnr Nybegynder
04. februar 2009 - 14:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload i baggrunden

Hvordan kan lave så man vælger en stor fil som man vil uploade, derefter udfylder man diverse ting over flere sider, mens filen stadig uploader i baggrunden?
Avatar billede websam Nybegynder
13. februar 2009 - 21:22 #1
Der skal du kigge på System.Threading.Thread, så kan du køre en metode i baggrunden ;o)
Avatar billede pnr Nybegynder
19. februar 2009 - 15:36 #2
Kan jeg køre en tråd i baggrunden med et upload? Har du nogle eksempler på det.

Jeg har ledt meget rundt omkring efter en løsning på ovenstående, men synes ikke at jeg kan finde noget på det overhovedet.
Avatar billede websam Nybegynder
19. februar 2009 - 20:44 #3
Dim upload_thread As Thread
upload_thread = New Thread(AddressOf upload_image)
upload_thread.Priority = ThreadPriority.Lowest
upload_thread.Start()

Hvor upload_image er en metode der tager sig af din upload.
Avatar billede pnr Nybegynder
19. februar 2009 - 21:12 #4
Hej websam og tak for dit svar.
Jeg ved godt hvordan man bruger threading, mit problem er hvordan jeg fra browseren får startet det upload i en tråd, det er så vidt jeg ved ikke muligt, da der jo skal være en eller anden for for kontakt til klienten.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
20. februar 2009 - 19:47 #5
Jeg formoder du har en metode der reagere på en trykknap ikke? Hvis det er tilfældet så kan du jo fra den sende dit billed object videre til den metode du loader via Threading.
Avatar billede pnr Nybegynder
20. februar 2009 - 20:23 #6
Billedet ligger jo på klientsiden og skal uploades.
Avatar billede pnr Nybegynder
09. september 2009 - 08:04 #7
Lukker igen