Avatar billede SRT10RAM Nybegynder
04. februar 2009 - 00:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på USB ram nøgle

USB ram nøglen på 1 GB som fulgte med min Panasonic harddiskoptager er den eneste ud af mine 6 forskellige USB ram nøgler der kan levere den nødvendige hastighed når jeg afspiller DivX-film. Nu kan jeg se, at Kvickly sælger en 16 GB nøgle, og det lyder jo vild fristende, men hvordan kan jeg være sikker på, at denne er hurtig nok?
Avatar billede djdenta Nybegynder
04. februar 2009 - 00:29 #1
du kan tjekke om der er en usb port 2.0 i den nye nøgle. Ellers er der vel også den mulighed at lægge filmen hen på computeren og slette den derefter.
Avatar billede SRT10RAM Nybegynder
04. februar 2009 - 00:37 #2
Jeg forstår ikke helt dit svar.
Er der ikke USB 2 i alle nye nøgler i dag? Og hvorfor skulle jeg slette en film?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2009 - 11:05 #3
Det djdenta mener, er at du bare kan ligge filmen ind på computeren. Med mindre du har en speciel grund til, at den skal afspilles fra USB'en
Avatar billede djdenta Nybegynder
04. februar 2009 - 17:06 #4
jensenks: Du har helt ret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2009 - 19:57 #5
Grunden til at den skal kunne afspilles fra USB er jo sikkert at der er en USB indgang i hans harddiskoptager, så han er fri for at sidde foran sin pc og se film...
Avatar billede SRT10RAM Nybegynder
05. februar 2009 - 00:09 #6
Nå, det havde i ikke forstået.
Ja, det er som John oplyser, at min harddiskoptager kan afspille DivX-film via et USB-stik. Det er væsentligt bedre end, at sidde og se det på pc'en. Derfor kopierer jeg filmene over på USB-nøgle fra pc'en og afspiller på harddiskoptager!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2009 - 19:53 #7
Jeg vil skyde på at et USB flash drev med flg. specs vil kunne afspille film uden hak:
Læse: 25-30 MB/sec
Skrive: 8-10 MB/sec
Avatar billede SRT10RAM Nybegynder
06. februar 2009 - 00:43 #8
Tak for oplysningen, men hvordan køber man en dims som opfylder disse mindstekrav. De gange jeg har købt en USB-ramdims, har jeg ikke kunnet se dimsens læse- og skrivespecifikationer på pakningen, og så risikerer man at købe katten i sækken!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2009 - 20:11 #9
http://www.kingston.com/flash/DataTravelers_consumer.asp
Datatraveler HyperX er nok noget af det tætteste du kommer det jeg skrev før...
Avatar billede SRT10RAM Nybegynder
10. februar 2009 - 14:20 #10
Nu har jeg bestilt en 8GB Kingston HyperX, så skal det blive lidt spændende og se om den kan levere data til tiden.

...og så vil jeg lige slutte med et rigtig rookie-spørgsmål; "hvordan lukker jeg denne tråd, og giver de lovede point"?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2009 - 20:06 #11
Ved at acceptere svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2009 - 20:14 #12
tak for point :)