Avatar billede thoning Nybegynder
03. februar 2009 - 22:34 Der er 9 kommentarer

Adsl og 3-benet telefonstik

Hej!

Jeg flytter lige om lidt ind i en lejlighed, hvor jeg formoder der ikke har været nogen form for internet før.

I lejligheden er der 2 telefonstik med de gamle 3-benede stik. Jeg vil gerne have Cybercity Solo, men er lidt i tvivl om det er lige til at sætte op.

Håber nogen kan svare, har prøvet at google og søge her, men uden held.

Mvh
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 23:08 #1
Der er jo 3 ben, og en tlf bruger kun 2. Jeg har TDC og det er vel det samme. Der bliver jo sat et skillefilter på stikket så signalet bliver filtreret til adsl og tlf.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2009 - 07:58 #2
Du skal kun bruge det højre og venstre stik blå og rød ledning, den gule er til intern linie.
Avatar billede thoning Nybegynder
04. februar 2009 - 08:54 #3
Så det vil sige det ikke bliver noget problem ?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2009 - 11:15 #4
Hvis du skal have ip telefoni, så skal du foretage en lille ændring.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2009 - 14:52 #5
Jeg får ikke mail fra eksperten, så hvis du har brug for det kan du skrive til silbidor snabel a yahoo.dk og kan vejlede med ombygning til ip telefon.
Avatar billede thoning Nybegynder
04. februar 2009 - 17:11 #6
Jeg skal ikke bruge ip telefoni, ej heller fastnet. Vi ringer udelukkende fra mobiltelefon.

Er det lige til at sætte op, som det er nu ?
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2009 - 20:35 #7
Jeps.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 07:16 #8
Ja du sætter bare Roueteren til telestikket,og strømforsyningen i 220v stikket, når linien er oprettet så så skulle du kunne installere dit internet.
Avatar billede CathrinePigen Nybegynder
01. marts 2009 - 15:17 #9
Husk at sætte det til i hovedestikket, hvis du ved hvilken det er da signalet er stærkest.
Hvis der ikke har været Internet på adressen før, så check lige kablerne er ok, dvs der ikke er brud på dem, i min egen lejlighed var kablet bleven kappet, helt inde ved væggen og havde jeg ikke bestilt med tekniker så skulle jeg have ringet ind og fået en tekniker til at komme hvilken godt kan taget op til en uge hvis TDC har travlt..

på din router skal du lægge mærke til DSL.
Hvis du har lys i DSL, og har en D1 router, så har du også en Internet lampe, er der lys i den så har du forudsætningen for at kunne indstallere dit Internet.
har du ikke en D1 Router har du kun en DSL, når der er lys i den kan du prøve at køre din CD.

Husk nu at brug det kabler som der er med.
Der er vejledning med billeder på den CD du for med til hvordan du skal sætte det til.
Skillefilter skal du ikke bruge da du ikke har noget Fastnet Tlf.

Har du ikke hørt noget til Tekniker klokken 15:30 så ring lige ind til Supporten, det kan være TDC ikke har sat den til som lovet, og jo hurtigere du for det fejlmeldt jo hurtigere kommer du på Internettet.