Avatar billede olemongol Nybegynder
02. juli 2001 - 18:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Installere over Netværk

Jeg skal bruge et program der kan installere programmer over et netværk, jeg ved det findes men hvad heder det og hvor kan det købes????

MV/ Gregers
Avatar billede olemongol Nybegynder
02. juli 2001 - 22:10 #1
HALLO er der ikke en \"ekspert\" der kan hjælpe
Avatar billede olemongol Nybegynder
03. juli 2001 - 21:01 #2
Der der ikke en det ved noget om det????????
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
03. juli 2001 - 21:06 #3
Noget kunne tyde på det..
Avatar billede jg Nybegynder
04. juli 2001 - 09:02 #4
Programmet ImageCast bruges til at (normalt) overføre hele image til pcér over netværk. Det kan dog godt lade sig gøre at distribuere enkelte softwarepakker til et netværk med programmet.
Programmet (trielversion)kan downloades fra: www.imagecast.com
Avatar billede ndp Nybegynder
04. juli 2001 - 23:43 #5
Det samme kan udemærket lagde sig gøre med Norton Ghost. :-) (hvis du gerne vil prøve mere end et program) Med Norton Ghost er der et program der hedder AI builder, som kan bruges til at distribuere over et netværk. Desuden er der også en god tutorial på deres hjemmeside, der viser hvordan man gør.
http://www.symantec.com/techsupp/tutorial/symghost_7/
Avatar billede jg Nybegynder
05. juli 2001 - 07:57 #6
Ja og det er også et godt program. En fordel med ImageCast er dog at man kan downloade en fuld version (kan bruges til optil 10 maskiner såvidt jeg husker).
Avatar billede olemongol Nybegynder
05. juli 2001 - 14:36 #7
sorry, jeg skal kunde lægge programme´s cd i server´s cdrom drev og så give programmet en genvej til cden og så skulle det blive installeret på alle de andra computere
Avatar billede jg Nybegynder
05. juli 2001 - 14:57 #8
Øhhhh? Hvad mener du?
Hvis det er en simpelt mapped drev skulle det vel ikke volde problemer. Taler du om blot at kunne installere fra serveren fra de enkelte pcére eller hvá?
Avatar billede olemongol Nybegynder
06. juli 2001 - 12:26 #9
nej, nå du fx. installere en ny Explorer eller Office park på din computer installere du den bare, men det her programm (X) installere det automatis på en client computerene nå de kommer ind i windows så du ikke skal installere det manuelt på Alle (46stk.) computerene
Avatar billede olemongol Nybegynder
06. juli 2001 - 12:27 #10
PLZ. hjælp mig
Avatar billede olemongol Nybegynder
06. juli 2001 - 13:40 #11
HALLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Avatar billede olemongol Nybegynder
06. juli 2001 - 14:38 #12
en eller anden hjælp mig..... arrrr kom nuuuuuu..
Avatar billede olemongol Nybegynder
06. juli 2001 - 14:42 #13
KOM NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Avatar billede olemongol Nybegynder
06. juli 2001 - 14:49 #14
Vis der ikke er nogen der kan svare så tager jeg min poing tilbage
Avatar billede jg Nybegynder
07. juli 2001 - 09:47 #15
Skidt med pointene (synes jeg). Jeg gør det for at hjælpe!!
Jeg tror at det du efterlyser er programmet KixStart. Det kører en bat-fil når maskinerne logger på (kræver en Serverinstallation). Herfra kan du også automatisere kørsel af programpakker o. lign.
Programmet er gratis og kan hentes på: http://netnet.net/~swilson/kix/
Der kan du også læse om det. Det er ikke simpelt at bruge (jeg har ikke brugt det til det formål du skal f. eks) men er et meget fint script-sprog.
God fornøjelse, håber det hjælper dig.