Avatar billede bhy Nybegynder
29. januar 2009 - 22:14 Der er 7 kommentarer

Vedr. køb af ny bærbar

Er der nogen som ved hvilken pc der er bedst af disse 2:

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1649&osCsid=44bffe9dc60a705490c7b2a2e34724a0

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2537&osCsid=44bffe9dc60a705490c7b2a2e34724a0

Den ene er der Windows Vista Business på og den anden er der Vista Home Edition. Hvad er forskellen ? Jeg skal kun bruge den til mit studie, dvs. internet og opgaver. De 1000,- der er forskel i prisen, gør det den store forskel på kvaliteten
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2009 - 22:24 #1
Den væsentlige forskel ligger i CPU (processor) + forskellig grafikkort chip
Den ene er med den gamle tupe cpu - Celeron - den er batteri slugende, idet den ikker har speedstep - altså køre cpu forbrug op/ned alt efter hvar meget den skal arbejde.

Så denne er den bedste:
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2537&osCsid=44bffe9dc60a705490c7b2a2e34724a0

Nu ville jeg vælge og køre med XP istedet for Vista - du har jo også valgmuligheden
med den pc "Windows Vista Business / XP Pro installations medier medfølger"
http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/compare-editions/default.aspx
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2009 - 22:27 #3
Avatar billede bhy Nybegynder
29. januar 2009 - 22:57 #4
Ok, er det ligemeget om man installerer XP på en ny maskine. Har hørt noget om at det er dårligt at nedgradere da de nye maskiner er bygget til Vista ? Men du mener altså at det er et udemærket køb til prisen. Får man meget mere for 1000 kr. mere eks.
Det er jo virkelig en jungle, og jeg skal som sagt bare have én som ikke er alt for langsom, og fortrinsvis til internetbrug og opgaveskrivning.

Tak for det.
Avatar billede rebecca Novice
30. januar 2009 - 00:11 #5
Hej jeg har købt en pc næsten magen til også hos labtops.dk (model 6730s)og kan kun sige at min kører fint med vista business, jeg har dog fjernet alle unødige tidsbegrænsede programmer
Avatar billede haverslev Novice
30. januar 2009 - 07:47 #6
Denne pc leveres som sagt med BÅDE Vista B og XP Pro - altså du har frit valg
Når den leveres med begge dele, så findes der drivere til begge styresytemer
Vista er lidt mere ram krævende end XP er.

De 1000 kr. mere er prisen for en bedre processor og bedre grafikkort
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. januar 2009 - 08:44 #7
Jeg vil mene, at de 1000kr den ene koster mere, er en god investering. Celeron processoren er mindre effektiv, bruger mere strøm og har bare 1 kerne. Inten Core 2 Duo processoren, er en dobbeltkerne processor, hvilket giver dobbelt så meget regnekraft. Jeg vil tro, at HP 550 modellen er MEGET langsom. Med HP 6720s modellen, tror jeg til gengæld du får meget for pengene.

Med hensyn til hvilken Windows version man skal købe, så er det jo smag og behag. Jeg selv kører Vista, og er storfornøjet med det. Hvis Aero temaet i Vista bliver for tungt for maskinen, eller du bare synes det er irriterende at se på (Aero temaet, er det som gør at vinduerne fader ind og ud), kan man bare slå det fra i kontrolpanelet. Men jeg tror nu ikke du får nogen performance problemer i Vista, hvis du køber HP 6720s modellen. Men som sagt, det er smag og behag.