Avatar billede deathless Nybegynder
29. januar 2009 - 14:58 Der er 5 kommentarer

datatekniker uddannelsen

hej alle eksperter

jeg er en elev der går i tiende klasse,. jeg har en oso opgave om hvad jeg ville efter tiende og gymnasiet.

jeg har fundet frem til at jeg ville være datatekniker, som jeg synes er meget interessant. vi skulle rigtig ud at interview, men jeg har ikke haft mulighed for det.

så jeg ville gerne stille jer et nogle spg som henvender sig til dem som er uddannet datatekniker eller er igang.
i bedes skriv jeres navn og alder og hvor i går henne(altså hvilken skole.

her er spg som i skal svare på..
1: Hvad kræver det at blive Datatekniker?
2: Er der videregående uddannelser inde for Datatekniker?
3: Hvad skal man tage efter man har klaret gymnasiet?
4: Kan man godt komme hurtigt på arbejdsmarked efter man er blevet uddannet?

håber i ville svare på dem da det er meget vigtigt for mig, og håber på jeres forstående.

påforhånd tusind tak for hjælpen
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 15:04 #1
Avatar billede deathless Nybegynder
29. januar 2009 - 15:27 #2
men det jeg tænkte på et interview, så jeg har brug for det personligt
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 15:34 #3
det var også bare en kommentar, så du havde lidt baggrundsstof... jeg er ikke datafagtekniker eller hvad det nu hedder så kan ikke give interview...
Avatar billede deathless Nybegynder
29. januar 2009 - 15:43 #4
men lady tak for det alligevellet:d håber på at nogen andre svare!
Avatar billede drbean Nybegynder
30. januar 2009 - 14:46 #5
Hey...

Jeg kan da godt lige give dig 4 hurtige svar. Gik på ballerup teknisk skole og blev færdig i 2004.

1. Det kræver kun 9. klasses afgangs eksamen.
2. Du kan læse videre til Diplom-ingeniør inden for data.
3. Se svar 1. Du behøver ikke gymnasium.
4. Det kommer jo an på mange ting. Hvis marked er på vej ned som nu, er det nok svært, i forhold til 1 eller 2 år siden. Det kommer også an på ens egen indstilling. Uddannelsen som datafagtekniker er en uddannelse hvor der er meget selvstudie. Man lære nogen grundlæggende ting i skolen, og resten er op til en selv. Så jo bedre du er til selv at læse og lære, jo lettere er det at få arbejde.