Avatar billede guzzi99 Praktikant
28. januar 2009 - 16:41 Der er 4 kommentarer

Install af ny harddisk i Macbook

Hej
Min gamle HD er vist stået af og nu har jeg købt en ny og sat den i min Macbook. Install disken er i cd drevet men når jeg starter siger den "No bootable device- insert boot disk and press any key" Der sker intet selv om jeg trykke på nok så mange taster. Før dette er den startet op med lyd og grå skærm. Hva gør man ?
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. januar 2009 - 17:17 #1
Hmm, umiddelbart ville jeg sige, at du skal holde 'c'-tasten nede under opstart for at bede den søge efter CD'en. Eller holde "skiftespors"-tasten [ALT] nede for at se, om den ikke vil lade dig vælge en bootdisk.

Ellers er spørgsmålet, om du er kommet til at hive datakablet til CD'en ud?

Held og lykke

/Sebastian
Avatar billede guzzi99 Praktikant
28. januar 2009 - 17:31 #2
Tak for svaret, jeg ved ikke lige hvad der er sket men nu kunne den pludselig godt starte når jeg holdt c tasten nede ! underligt, jeg havde prøvet mindst 5 gange før hvor der ikke skete noget, nå men problemet er løst.
Avatar billede guzzi99 Praktikant
28. januar 2009 - 23:22 #3
Lige et tillægsspørgsmål, jeg har kørt bootcamp hvor der har været installeret windows på som har kørt OK under osx 10.4.11. Nu skulle jeg så selvfølgelig installere det igen, jeg kunne ikke finde det på mac sitet men fandt det et andet sted og prøvede at installere det men fik meddelsen at boorcamp var udløbet ?? hva skal det sige ? kan jeg ikke bruge bootcamp mere på min mac ?
Avatar billede sd8220 Seniormester
30. januar 2009 - 08:56 #4
Tjah, har prøvet for en ven at installere win og bootcamp/parallels - det bøvlede for os, da windows gik ned ;() Så det er måske bare noget tilsvarende, du oplevede.

Ja der var vist noget med, at bootcamp var i en beta eller på prøve, hvis jeg husker ret - men der burde da komme en ny.

Prøv at skrive på mediamac.dk også - det er muligt, at nogen der ved noget.

/Sebastian