Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
28. januar 2009 - 16:16 Der er 2 kommentarer

Impulsive reboot

Har et problem med impulsive genstart på min computer .

Under opstart slukker den lige i 6 sek. hvorefter den starter forfra og starter windows normalt.
er der nogen grund til det ? det sker NÆSTEN hver gang jeg starter.

men det store problem kommer førsst når computeren uden grund genstarter, det kan ske når som helst, og ikke kun når den bliver belastet.

Jeg har prøvet at reperere windows, men uden held.
der kommer ingen fejl meddelelse når den genstarter.

Har scannet flere gange med forskellige scannere, men har ikke fundet virus.

Min cpu har været OC'et en del, men der har aldrig været problemer med varme, da jeg har sat en zalman blæser på.

Jeg har haft koblet alt unødvendigt hardware fra, men den genstarter stadig i opstarten. har ikke fået tjekket det på længere basis.

Håber nogen kan hjælpe, da min eneste idé er at købe nyt MOBO
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 17:13 #1
tjek din ramkreds/kredse for fejl.

umotiverede genstarter plejer på "NYE" pc at skyldes det.

du kan lave sådan en cd og boote op på den og teste dem en ad gangen i maskinen-første gang der er røde tal er der fejl på den kreds.

http://www.ultimatebootcd.com/

det kan også være et varme problem så hent SIW standalone til venstre og under sensord kan du se temp på den.

http://www.gtopala.com/siw-download.html

m.v.h
Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
28. januar 2009 - 17:39 #2
Har testet ram, dog ikke i så lang tid, og efter windows var startet

temp. har jeg målt og den ligger på 29 grader normalt, og 43 grader under cpu test

men prøver at boote med memtest