Avatar billede scorp-d Nybegynder
27. januar 2009 - 20:27 Der er 3 kommentarer

Lave en back button som scroller til forrige position.

Hej..

Jeg har en hjemmeside med en masse emner, inde under hvert emne er der billeder, tekst og en tilbage-knap.

Problemet er at den tilbage-knap jeg selv har lavet, kun sender brugeren tilbage til den sidste side de var på(oversigten over emnerne) og det er et irritationsmoment for dem, at der ikke bliver scrollet ned til der hvor de var kommet på listen.

Så det jeg gerne vil have lavet er en tilbage-knap der fungere på samme måde som i en browser, hvor man skifter side og scroller ned til hvor man var kommet til.

Hvordan er den bedste måde at lave dette på? Har set at Haidar Bilal har lavet BackButton1.0, men kan ikke finde et sted det kan hentes mere, og ved heller ikke om det kan det jeg vil have!

På forhånd tak.
Scorp-D
Avatar billede jokkejensen Novice
27. januar 2009 - 20:31 #1
Det skulle gerne virke ud af boksen ?

Hvordan laver du listen, og hvordan viser du et enkelt emne?

Men MaintainScrollPositionOnPostback="true" på dit @page directive, formoder den bruger viewstate, så den skal heller ikke være slået fra.

/J
Avatar billede scorp-d Nybegynder
27. januar 2009 - 21:18 #2
Nårh det var sådan set mere hvordan knappen skulle fungere.

Jeg benytter vist en lidt for "abstrakt" metode, nemlig at opretholde hvilken side var den sidste i Global.asax og så lave en "Response.Redirect" når der blev trykket på knappen...

Har nu følgende ved page_load:
BTNtilbage.Attributes.Add("onclick", "history.back(); return false");

Men nu har jeg så det problem at man kan skifte indstillinger under emnerne som vil registreres som en ny side, og gør at det ovenstående blot vil kaste en tilbage til den sidste side med emnet og ikke oversigten.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
27. januar 2009 - 21:45 #3
Hvis OnClientClick er sat til "return LinkButton1_Click();"

og min LinkButton1_Click ser såledelse ud:

public bool LinkButton1_Click(object sender, EventArgs e)
{
  return false;
}

Burde det her ikke annullere post-back'en ?