Avatar billede viggosmor Nybegynder
26. januar 2009 - 14:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af flash site samt lidt hjælp til as 3.0.

Jeg er snart færdig som boligstylist, og har planer om, at starte mit eget lille hobbyfirma op.

Til det formål, har jeg igår siddet og lavet et flash site:

http://soederberg-indretning.dk/ny/

Ved godt, at der sikkert sidder mange derude og krummer tæer, fordi jeg har valgt at lave det udelukkende i flash, men det var den eneste måde jeg lettest kunne få det til at se ud som jeg ønskede....

Hvad synes I?

Scroll funktionen driller lidt, idet når man scroller helt til den ene eller anden side, ikke kan scrolle til den anden side, der låser scrolleren sig fast...

Ved ikke helt hvorfor.men koden ser sådan her ud:

stop();

var xSpeed:Number = 8;

addEventListener(Event.ENTER_FRAME, buttonVisible);
function buttonVisible(e:Event):void{
if (box3_mc.x == -20){
    leftBTN.alpha = 0;
    }
if (box3_mc.x < -20){
    leftBTN.alpha = 100;
    }
if (box3_mc.x == -620){
    rightBTN.alpha = 0;
    }
if (box3_mc.x > -620){
    rightBTN.alpha = 100;
    }

rightBTN.addEventListener (MouseEvent.MOUSE_OUT, musOutRight);
function musOutRight(e:MouseEvent):void{
    removeEventListener(Event.ENTER_FRAME, moveBGright);
    }

rightBTN.addEventListener (MouseEvent.MOUSE_OVER, musOverRight);
function musOverRight (e:MouseEvent):void{
    addEventListener(Event.ENTER_FRAME, moveBGright);

}

function moveBGright(e:Event):void{
    if (box3_mc.x <= -20 && box3_mc.x > -620) {
        box3_mc.x -= xSpeed;
    }

leftBTN.addEventListener (MouseEvent.MOUSE_OUT, musOutLeft);
function musOutLeft(e:MouseEvent):void {
    removeEventListener(Event.ENTER_FRAME, moveBGleft);
    }

leftBTN.addEventListener (MouseEvent.MOUSE_OVER, musOverLeft);
function musOverLeft (e:MouseEvent):void{
    addEventListener(Event.ENTER_FRAME, moveBGleft);
}

function moveBGleft(e:Event):void{
    if (box3_mc.x < -20 && box3_mc.x >= -620) {
        box3_mc.x += xSpeed;
    }

Hvad gør jeg galt?

Feedback og hjælp modtages gerne.... :)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
26. januar 2009 - 14:35 #1
Glemte at sige, at jeg også mangler at lave en form for preloader....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
26. januar 2009 - 20:26 #2
Har fået hjælp andetsted til mit kode problem....

Så nu virker scrollbaren....

Kunne da godt stadigvæk tænke mig noget konstruktiv feedback....
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2009 - 17:38 #3
det er vidst en ommer
Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. januar 2009 - 17:53 #4
Undskyld men hvad er du ikke forstår ved "konstruktiv kritik"?
Det er da den mest nedladende og intetsigende kommentar.

Jeg er sådan set bedøvende ligeglad med, at du ikke kan lide den, men bliver jeg klogere af sådan en kommentar?

Hmmmm, get some manners!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2009 - 22:43 #5
din intro / slide ting er for lang.. den skrifttype du bruger er kedelig og primitiv samt skrifttypen på dine kontakt oplysninger er næsten ulæselig.. referance kanppen er utroligt svær at trykke på.. dit galleri er bare billeder der faider ind og ud og det er svært at bedømme noget om dine evner som designer for det går bare alt for hurtigt og så burde man have mulighed for at downloade dem... og så til sidst din opsætning af siden + farve valget virker klumpet...

så jeg sys at det er en ommer..

det er ikke for at være et ondt svin men hvis du vil tjene penge af dine rekalmer, så sælg dig selv som en prof og ikke som en der sys det er sjovt at lave hjemmesider i sin fritid
Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. januar 2009 - 10:24 #6
Hmmm, tak for din mening...
Ang. det at "lave hjemmesider i fritiden"
Så er jeg snart færdig som multimediedesigner...
Det kan godt være resultatet ikke er perfekt, men jeg er først lige startet med at lave sites i Flash....
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
28. januar 2009 - 11:46 #7
Jeg synes ikke det er så slemt som i rawen gør det til. Jeg kan godt lide det overordnede indtryk. Dog er det irriterende at skulle bruge scroll i menuen. Og det er også lidt irriterende at når man holder på Referencer, så skal man ramme bordkanten eller planten, men ikke selve bordet.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
28. januar 2009 - 11:47 #8
Og så har du helt ret i, at man ikke kan bruge kommentaren "det er en ommer" til noget.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. januar 2009 - 13:21 #9
Takker emfr08ab...
Jeg er som sagt lige gået igang med at lave flash sites, så har da meget at lære...
Men jeg bliver da ked af og stødt over kommentarer som, det er en ommer...
For mig virker det arrogant og bedrevidende...ikke noget jeg kan bruge til noget som helst...

Ja jeg er klar over at knappen referencer ikke fungerer så godt....
Jeg må se på, at få lavet det om....

Jeg selv kan personligt godt lide sv´crióllfunktionen, men det er nok en smagssag.... :)

Takker for din kommentar.....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. januar 2009 - 13:22 #10
hov det var scrollfunktionen der skulle stå :)
Avatar billede sajgo Nybegynder
12. februar 2009 - 02:10 #11
Syntes det er lidt nedern ved menuen: "Bordet" Man skal ramme de sorte streger:/
Avatar billede viggosmor Nybegynder
12. februar 2009 - 04:25 #12
Ja jeg har lavet siden om, til denne:

http://soederberg.indretning.dk/nyt4
Avatar billede viggosmor Nybegynder
12. februar 2009 - 04:26 #13
Avatar billede kalsmose Nybegynder
12. februar 2009 - 11:50 #14
Har du betalt for at du må afspille musik på din hjemmeside ?

http://www.gramex.dk/Nettet/Musik_paa_hjemmeside.aspx
Avatar billede viggosmor Nybegynder
12. februar 2009 - 14:51 #15
Nej, det var jeg faktisk ikke klar over, eller vidste det vel godt, men tænkte ikke lige over det...
Musikken er fjernet nu :)

Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
12. februar 2009 - 21:27 #16
Nå fandt ud af at der var noget der hedder royalty free music, så har fundet et sted på nettet, hvor jeg fandt noget klassisk musik, det eneste man skulle gøre var at lave nogen credits til siden. så det er også gjort.....

Har hørt flere steder fra at det er ok at gøre det på den måde....