Avatar billede peturkirke Novice
23. januar 2009 - 20:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

generering af pdf filer med PHP

Jeg skal i gang med at lave pdf filer med PHP, og har disse 2 spørgsmål:

1) er det rigtigt, at der ikke findes noget gratis værktøj til dette formål, med undtagelse af pdflib lite ?

2) hvilket pdflib produkt skal jeg vælge ? Jeg skal kunne hente en eksisterende PDF-fil, og derefter skrive noget tekst på den, og gemme den med et nyt navn.
Avatar billede majbom Novice
23. januar 2009 - 20:41 #1
jeg har brugt denne før: http://www.fpdf.org/ - så:

1. nej (måske når jeg så læser dit punkt 2)

2. prøv at kig her: http://www.searchtools.com/info/pdf.html
Avatar billede peturkirke Novice
24. januar 2009 - 01:08 #2
Jamen det var interessant. Jeg tror næsten jeg vil prøve fpdf. En anden måde at hente en eksisterende PDF-fil kunne være at lave en ny, og så indsætte det eksisterende som et billede (image).
Mon ikke man kan skrive ovenover et image ?
Skriv et svar, så får du poeng
Avatar billede majbom Novice
24. januar 2009 - 08:50 #3
jo, hvis du mener tekst over billedet, så skulle det da ikke være noget problem...
Avatar billede whatever Nybegynder
24. januar 2009 - 14:26 #4
FPDF kan godt lægge tekst oven på en eksisterende PDF fil. Har bl.a. brugt dette til generering af forsikringscertifikater. På denne måde kan slutresultatet faktisk være 100% vektor, og ikke bitmap som hvis du benyttede et billede. Og det fungerer fint, dog er det noget værre pillearbejde at få teksten placeret korrekt.
Avatar billede whatever Nybegynder
24. januar 2009 - 14:27 #5
Avatar billede peturkirke Novice
24. januar 2009 - 15:19 #6
very nice, tak for information, nu ved jeg ikke, om jeg skal dele poengene ?
Avatar billede whatever Nybegynder
24. januar 2009 - 15:32 #7
Du må nok hellere dele dem.
Avatar billede majbom Novice
24. januar 2009 - 15:43 #8
fint med mig :)