Avatar billede quantum Nybegynder
22. januar 2009 - 21:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

infinite loop"-fejl

Hej med jer,

Jeg har før skrevet herinde omkring mit problem med hvorfor jeg ikke kunne spille WoW uden at min computer frøs eller genstartede. Jeg har nu fundet ud af hvad problemet nok er, nemlig at det er det som man kalder en "infinite loop"-fejl som gør at jeg får en blå skærm med en nv4_disp error. Mit spørgsmål er nu om det vil hjælpe mig at skifte grafikkort eller måske opgradere windows til vista? Jeg har nu windows xp pro.?

Jeg håber i kan hjælpe mig, for jeg ved ikke efterhånden hvad jeg skal gøre og har mest lyst til at smide denne lortecomputer af hel.... til.
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2009 - 01:27 #1
Der er vist ikke fundet nogen mirakelkur for "infinite-loop"-fejlen. Min søn havde den på sin computer for nogle år tilbage, og så vidt jeg husker, var løsningen i hans tilfælde at opgive det spil, som gav fejlen. Langt de fleste af fejlene ser ud til at ske med nVidia-kort, og de fleste er sluppet af med fejlen med et andet grafikkort.

Hvis du har mulighed for at låne et andet grafikkort og prøve det eller bruge dit onboard grafikkort (hvis du har det), så ville jeg foreslå det.
Avatar billede quantum Nybegynder
23. januar 2009 - 01:56 #2
Jeg har desværre ikke rigtig nogle jeg kan låne sådan noget af så jeg kunne prøve, men jeg kunne jo måske prøve at købe et nyt som ikke er Nvidia-kort, jeg har nu Nvidia GeForce FX 5500, har i nogle forslag til hvilket jeg kunne købe som er tilsvarende det jeg har?

Ville det hjælpe at få vista som operativsystem? jeg har har læst lidt om det, og det lyder som om det mest er knyttet til xp? eller tager jeg fejl med det?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2009 - 08:26 #3
Avatar billede quantum Nybegynder
23. januar 2009 - 11:03 #4
Den test har jeg kørt og består minimumskravene på WoW, så jeg burde kunne spille det?
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2009 - 13:20 #5
Et kort som dette kunne være et forslag til nyt AGP-kort. Det kræver dog en del mere strøm end dit gamle, så hvis du kun har en 300W strømforsyning, kan der blive problemer.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=482921&searchArea=&Soegeord=

Et skift til Vista kan give dig problemer med drivere til dit gamle system. Jeg er ikke sikker på det, men jeg tror, du kan få problemer med at finde en ordentlig Vista-driver til f.eks. dit FX 5500 kort.

Hvilket bundkort har du, og hvor stor er din strømforsyning? Hvor mange RAM har du?
Avatar billede quantum Nybegynder
23. januar 2009 - 17:40 #6
Hejsa, tak for dette link, det bliver nok mit næste indkøb :o) Men jeg ved ikke rigtig hvordan man kan se på et grafikkort om det er godt eller dårligt og hvad jeg skal sammenligne med for at se om de er lige så gode som andre eller bedre. Så er dette du har linket til lige så godt som mit GeForce FX 5500, eller er det bedre eller hvordan?

Der skulle ikke være nogle problemer med strømforsyningen, for jeg satte i forgårs en 500W strømforsyning i :o)) Mit bundkort hedder GA-8I848PM, og jeg har 512MB ram i den eneslot og 256MB i den anden slot (så 768MB ram)

Men er det kort du har linket til kompatibelt med XP proffessionel så jeg ikke kommer ud i samme problemer som med mit GeForce FX 5500?

Mange venlige hilsner herfra
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2009 - 18:08 #7
Jeg er 99% sikker på, at du ikke vil få problemer med infinite loop med det kort. Der er ingen problemer med XP med det kort.

Det kort er et af de bedste af de kort til den pris, der er tilbage i AGP, og det er en hel del bedre end dit FX 5500, hvis man skal gå efter anmeldelserne.
Avatar billede quantum Nybegynder
23. januar 2009 - 19:35 #8
Okay, du skal have super mange tak for din hjælp, det bliver dejligt hvis det løser problemet, og om ikke andet får jeg lidt bedre hardware til min computer, og det er jo aldrig dårligt :o))

igen mange tak.
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2009 - 19:55 #9
Velbekom. Jeg tillader mig så at skrive denne kommentar som et svar, så du kan lukke spørgsmålet her. I det vindue, som dukker op ude til venstre klikker du på mit navn og derefter "Accepter". Så lukkes spørgsmålet, og alle kan se, det er afsluttet.