Avatar billede kebrjo Nybegynder
20. januar 2009 - 19:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outlook - Print af registreret deltager i en mødeindkaldelse

I Outlook når man lave en mødeindkaldelse, man kan se hvem der har accepteret eller afvist indkaldelsen ved at åbne selve aftalen i sin kalender.

Klikker man på knappen registrering kommer oversigt frem. Den oversigt vil jeg gerne kunne printe ud på papir.

Det er altså ikke den tekst  der står i mødeindkaldelse men de personer der har accepteret eller ikke, jeg vil have en oversigt på print.

Hvis du så også kan skrive hvordan jeg får samme data overført i et Excel ark vil det være rigtig godt :-)
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. januar 2009 - 21:35 #1
Hej

Hvis du åbner den kalender aftale du ønsker at få overført detaljer på, og kører denne makro så vil den starte excel op og give dig en liste.

Sub seeAtendeeStatus()
    Dim objInspector As Inspector
    Dim objExcel As Excel.Application
    Dim objWorkBook As Excel.Workbook
    Dim objAppItem As AppointmentItem
    Dim i As Integer
    Dim item As Recipient
    Dim status As String

    Set objInspector = Application.ActiveInspector
    Set objAppItem = objInspector.CurrentItem
    Set objExcel = New Excel.Application
    Set objWorkBook = objExcel.Workbooks.Add

    objWorkBook.Worksheets(1).Range("A1").Value = "Name"
    objWorkBook.Worksheets(1).Range("B1").Value = "Status"
    objWorkBook.Worksheets(1).Range("C1").Value = "Tid"

    i = 1

    For Each item In objAppItem.Recipients
        Select Case item.TrackingStatus
            Case 0
                status = "Ingen respons"
            Case 2
                status = "Foreløbig accept"
            Case 3
                status = "Accepteret"
            Case 4
                status = "Afslået"
        End Select
        objWorkBook.Worksheets(1).Range("A1").Offset(i).Value = item.Name
        objWorkBook.Worksheets(1).Range("B1").Offset(i).Value = status
        objWorkBook.Worksheets(1).Range("C1").Offset(i).Value = item.TrackingStatusTime
        i = i + 1
    Next

    objExcel.Visible = True

    Set objInspector = Nothing
    Set objExcel = Nothing
    Set objWorkBook = Nothing
    Set objAppItem = Nothing
    Set item = Nothing
End Sub

Husk at sætte en reference til Microsoft Excel.

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede kebrjo Nybegynder
21. januar 2009 - 07:48 #2
det vil jeg prøve af tak!
Avatar billede kebrjo Nybegynder
21. januar 2009 - 20:30 #3
Nu har jeg afprøvet det på 6 maskiner der var kun en maskine jeg ikke kunne få det til at virke på.

Men det virker super Tak.
Avatar billede kebrjo Nybegynder
21. januar 2009 - 20:33 #4
!
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. januar 2009 - 20:36 #5
Super godt! :-)
Avatar billede kebrjo Nybegynder
21. januar 2009 - 20:37 #6
Hej Christian,

Jeg er ikke sikker på om jeg har givet dig dine velfortjente point. Hvis du ikke har så skriv det lige til mig så må jeg finde ud fa det!
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. januar 2009 - 20:40 #7
Nej det har du nu ikke - men du skal bare aceptere mit svar så får jeg point - selvom jeg nu egentligt er ligeglad med dem :-) Men lad os da endelig holde på formerne... :-)

/Christian