Avatar billede hoier Nybegynder
20. januar 2009 - 15:50 Der er 31 kommentarer

Linksys Extender DMA 2200

Jeg ved ikke om det er noget i vil hjælpe med, på det forum
Er der nogen der kan hjælpe mig ???
Har købt en Linksys DMA2200
Men den kan ikke snakke med min pc’er .. ØV
Har :
HP Pavilion dv9700 Notebook PC
vista Home Premiom . service pakke 1
Så det skulle være ok.
Pc’en har fundet den, men den vil ikke snakke med den .
Jeg kommer der til vor jeg skal ind taste koden ..
Når jeg har indtastet koden så går det hele som det skal indtil ..
Konfigurerer indstillinger på computeren:
Søger efter extender (ok)
Konfigurerer extenderindstillinger (ok)
Angiver medieplaceringer (32120 elementer) (ok)
Indtil her er alt ok
Opretter forbindelse til extesder
Så melder min tv fejl
Genstart og prøv igen
Det har jeg gjort mindst 50 gange
Har prøvet at slette TDC sikkerhedspakke
Det hjalp ikke
  Kan det være min router ?  TRENDnet : tew-231BRP
Har købt nu router : D-Ling  DIR-655
Det hjalp ikke
POUL
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2009 - 16:16 #1
Kører du med kabel eller trådløst ?

Du har sat extenderen op med netværk, og noteret extender setup key ?
Avatar billede hoier Nybegynder
20. januar 2009 - 16:27 #2
Har prøvet begge dele
Ikke nogen forskel
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2009 - 16:35 #3
Hvis du følger quick installations guiden, så skal du først sætte extenderen op med sprog, display og netværk, og det resulterer i en setup key.

Har du gjort dette ?

Når ovenstående er gjort, så kører du den medfølgende CD-rom på den maskine du vil streame medie fra. REgistrerer den automatisk extenderen, følger du blot vejledningen.

Hvis ikke, skal du ind i Media Centeret hvor du vælger task > settings > Extender > add extender og klik enter. Følg vejledningen.

Kommer du ikke frem til at den skriver en setup key på TV skærmen, så får du ikke forbindelse mellem PC og extender.
Avatar billede hoier Nybegynder
20. januar 2009 - 16:46 #4
Setup key) har jeg gjort 50 gange mælder fejl vær gang

Søger efter extender (ok)
Konfigurerer extenderindstillinger (ok)
Angiver medieplaceringer (32120 elementer) (ok)
Indtil her er alt ok

Opretter forbindelse til extesder
Så melder min tv fejl
Genstart og prøv igen

Den er på min pc’er klar til brug
Avatar billede hoier Nybegynder
20. januar 2009 - 17:45 #5
SKAL DER VÆRE TV KORT I ?
Avatar billede hoier Nybegynder
20. januar 2009 - 17:51 #6
Er der nogen der kender : TVpack ???
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2009 - 19:00 #7
Nej det klarer extenderen, men som jeg har skreve tidligere, så får computeren ikke forbindelse med extenderen før du er kommet så langt med opsætning af extenderen, at den giver dig en setup key.

Kommer du ikke til denne setup key, er det ingen grund til at prøve at få forbindelse.
Du SKAL have en setupkey.

Kan du på nogen måde resette extenderen til factory defaults,. Det kan du sikkert læse dig frem til i manualen.
Avatar billede hoier Nybegynder
20. januar 2009 - 20:44 #8
pc’en har fundet Ekstender
men den vil ikke snakke med den
poul
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2009 - 22:20 #9
DU SKAL HAVE EN SETUP KEY UNDER OPSÆTNINGEN AF EXTENDEREN.

Får du ikke det, er det sådan set ligegyldig at PC kan se den, for den får ikke lov til at snakke med den uden setup key.

Der er derfor ingen grund til at du vedbliver med at forsøge med at få PC til at tale med extenderen, for det vil aldrig lykkes for dig.

Der hvor du skal fokusere energien, er i opsætningen af extenderen. Følg manualen eller quick install guiden, til opsætning af extenderen, og først når denne opsætning resulterer i en setup key, kan du begynde at se på kommunikationen mellem PC og esxtender. Ikke før.
Avatar billede hoier Nybegynder
20. januar 2009 - 22:38 #10
Jeg har skrevet den kode mindst 50 gange
Problemet er efter jeg her skrevet koden (SETUP KEY )
poul
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. januar 2009 - 00:48 #11
OK, det kunne du jo passende have skrevet. Mit indtryk var at den kom med fejl inden den gav dig setup key som du skriver her 20/01-2009 16:46:46

Når du har sat extenderen op, så gør du som jeg skrev 20/01-2009 16:35:34 I med CD-rom, som så skal autostarte med setupprogrammet til PC'en. Gør den ikke det, starter du Mediecenter på PC'en, og vælger task > settings > Extender > add extender og klik enter. Følg vejledningen.

Hvor præsist i proceduren giver den fejl ?
Avatar billede hoier Nybegynder
21. januar 2009 - 08:32 #12
Det her jeg også gjort
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. januar 2009 - 08:52 #13
Hvor præsist i proceduren giver den fejl ?
Avatar billede hoier Nybegynder
22. januar 2009 - 10:58 #14
Fejlen opstår når jeg har skrevet koden (SETUP KEY )
Så skriver min pc’er :

Søger efter extender (ok)
Konfigurerer extenderindstillinger (ok)
Angiver medieplaceringer (32120 elementer) (ok)
Indtil her er alt ok

Opretter forbindelse til extesder

Så melder min: TV fejl
Genstart og prøv igen

poul
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. januar 2009 - 19:43 #15
Hvordan har du koblet TV og Extender sammen. Hvilket type stik anvender du ?
Avatar billede hoier Nybegynder
26. januar 2009 - 15:07 #16
Det er ikke min Extenter  og tv der her et problem
Men min pc’er og extenter

Poul
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2009 - 15:08 #17
Jeg undre mig over at den melder TV fejl.
Avatar billede hoier Nybegynder
26. januar 2009 - 15:09 #18
ar fået tv kort i ( HP ExpressCard DVB-T TV Tuner ) køre bare godt
Men kan stadigvæk ikke får extenteren til at køre
Har prøvet at opdater mine firewall på: extenter , router pc’er
Det må være noget i min pc’er der gør at den ikke vil snakke men den.. men hvad ???
Køre med DVB-T  antenne

Hvor for kan jeg ikke installer tvpack
Hver gang jeg prøver at installer, skriver
poul
Avatar billede hoier Nybegynder
26. januar 2009 - 15:11 #19
hov.....

Hvor for kan jeg ikke installer tvpack
Hver gang jeg prøver at installer, skriver den :  opdateringen er ikke relevant for dit system
Har også opdateret : media center

poul
Avatar billede hoier Nybegynder
26. januar 2009 - 15:21 #20
Det er min extender der melder fejl på midt tv
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2009 - 23:05 #21
Nu bliver jeg da helt forvirret. Hvad skal du bruge et tv kort til ? Det har jo intet med extenderen at gøre.

Extenderen er til for at overføre medie center indhold fra din PC til fjernsynet. I denne process er et tv kort ikke nødvendig, da extenderen har både HDMI, Component Video, Composite Video og S-Video out connector til at vise det der skal vises på TV'et.

Jeg spørger igen, hvordan har du koblet extenderen til TV'et ? ? ?
Avatar billede hoier Nybegynder
27. januar 2009 - 09:23 #22
Jeg bruger SCART-kabel

Jeg kan ikke forstå hvad du skal bruge det til ?

For jeg kan godt se dvd film på den

Så jeg tror at fejlen er på min pc

poul
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. januar 2009 - 09:57 #23
Det mener jeg ikke. Du har jo sat extenderen op med sprog, display og netværk, som gav dig en setup key. Du har kørt medfølgende CD i din PC, og givet den setup key, hvorefter den raporterer
Søger efter extender (ok)
Konfigurerer extenderindstillinger (ok)
Angiver medieplaceringer (32120 elementer) (ok)

Du kan evt. prøve at slukke for PC og extender. Hvorefter du starter extender, og når den kører, så starter du PC.

Hvis dit TV har HDMI indgang, så prøv at anskaffe dig et HDMI kabel. Der er godt nok temmelig dyr, og fåes i 1, 3 og 5 meters længde, men så er du sikker på korrekt forbindelse mellem extender og tv.
Avatar billede hoier Nybegynder
27. januar 2009 - 10:16 #24
Det har jeg også prøvet mange gange
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. januar 2009 - 15:40 #25
Jeg mener stadig du bør anskafe dig et HDMI kabel, det kommenterer du ikke.

Hvad med at starte forfra ?

Hvis du oplyser navnet på din router, og om du vil koble til extenderen trådløst eller med kabel, så skal jeg lave en vejledning fra start til slut. Der er nemlig flere fælder så som netværksopsætning og firewall tilladelser, som kan forhindre kommunikationen.
Avatar billede hoier Nybegynder
06. februar 2009 - 12:51 #26
Se her hvad linksys skriver:

Kære Poul

Jeg skriver til dig fordi jeg godt kunne tænke mig at høre hvad din løsning blev.
Når du har snakket med Microsoft, og evt. HP, må du meget gerne svare tilbage på denne mail med resultatet.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen.

Med Venlig Hilsen / Best Regards

Linksys Technical Support

ikke stor hjælp

poul
Avatar billede hoier Nybegynder
06. februar 2009 - 13:26 #27
Jeg har været det hele i gennem sammen med  Linksys Technical Support
Og de siger :
At det er min pc der noget galt med
Mit netvæk har de tjekket og det er ok
Vi kan godt ping den fra min pc
Så det er ok
Jeg vil prøve om jeg kan få fat i  Microsoft, eller HP om di kan hjælpe mig

Poul
Avatar billede gregoo Nybegynder
14. marts 2009 - 12:21 #28
Hej Hoier!

Har du fået din DMA2200 media center extender til at virke?

Jeg har følgende problem:

dma2200 media center extender vil ikke kommunikere
Jeg har købt en dma 2200 media center extender.

Den vil ikke kommunikere med min pc. Jeg har windows vista home premium installeret.

Jeg har tilsluttet min extender via kabel til min router. DIR-615  >  Wireless N Router. (Jeg har også prøvet med en anden router)

Jeg har installeret softwaren på min pc.

Jeg har opdateret alt under windows update.

Jeg har forsøgt at opdatere firmwaren på extenderen, men den skriver den allerede bruger seneste firmware.

Jeg har flueben i "media center extenders"  i min firewall under undtagelser. Har også prøvet at slå firewallen helt fra. Jeg har ikke yderligere firewalls installeret.

Jeg kan se extenderen i "netværk" på min pc.  Jeg kan påbegynde installationen.

Jeg påbegynder installationen og får en ny installationsnøgle fra extenderen.

konfigurerer instillinger - OK

søger efter extender - ok

Konfigurerer extenderinstillinger - Fejl i kommunikation med extenderen.

"Der opstod en fejl under kommunikation med extenderen. Genstart extenderen, få en ny installationsnøgle og prøv installationen igen". Det har jeg så gjort en 50 gange cirka (med forskellige ændringer hist og her).

Jeg har søgt som en gal på nettet efter løsninger. Synes ikke jeg kan finde nogle umiddelbare svar. HJÆLP

Jeg har læst, der er nogle, der ikke kan få extenderen til at virke med deres egen pc, men godt kan med andres med samme windows vista version.
Avatar billede hoier Nybegynder
15. marts 2009 - 18:05 #29
Gregoo
Nej..
Jeg kunne ikke få det til at køre med min Hp. Bærbar.
Men jeg har lagt vista på min stationær pc og så tog det 5 min, så kørte det bare.
Men hvorfor det ikke vil køre med bærbare, det ved jeg ikke.
Det er den samme opsætning på dem begge to

Hilsen Poul
Avatar billede gregoo Nybegynder
15. marts 2009 - 21:44 #30
Hej igen.

Jeg har nu reinstalleret vista på min bærbare. Og det hjalp søreme. Så nu kører det.......rimeligt. Der er stadig nogle ting ved systemet, jeg lige skal have styr på. Men det fungerer da og Pc og extender kan finde hinanden og snakke sammen. Så jeg er alt i alt tilfreds. Tak for svar
Avatar billede laksepote Nybegynder
18. juni 2009 - 20:39 #31
Godt at høre, at det lykkedes. Jeg har lige et spørgsmål, som ikke har ret meget med dit at gøre - og dog...

Jeg tænker på at købe sådan en extender, da jeg ikke kan bruge min nuværende løsning med vista.

Kan man afspille musik fra pc'en over sit musiksystem, dvs. vælge numre og styre afviklingen fra pc'en, eller kan man kun styre det fra extenderen ved hjælp af remoten?

Jeg er interesseret i en løsning, hvor jeg kan tænde for mit musikanlæg, og styre musikken fra min bærbare..