Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
20. januar 2009 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mangler administrator rettigheder ?

Når jeg starter Spybot . search & destroy får jeg nedenstående meddelelse. Det samme sker hvis jeg fx vil immunisere. Eftersom jeg logger på min pc med fingeraftryk, og er den eneste der bruger min pc, kan jeg ikke forstå hvordan jeg får administrator rettigheder?

This action may not be performed completely since you are not an administrator.
If you want this performed for all users, please run this application elevated as an administrator.
Avatar billede jokkejensen Novice
20. januar 2009 - 13:17 #1
tryk højre på genvejen eller exe filen, og vælg "run as administrator"/"Kør som administrator".

Vh.
/J
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
20. januar 2009 - 13:31 #2
suk ... så simpelt :-)

Tak for hjælpen. Smid et svar.

ps. vil det sige jeg skal gøre det hver gang jeg kører Spybot?
Avatar billede jokkejensen Novice
20. januar 2009 - 13:47 #3
Ja det er du nok nødsaget til, eller fjerne UAC i vista (formoder du er i vista)

/J
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
20. januar 2009 - 14:20 #4
Ja, kører vista ... nå, må nok oprette ny tråd for at finde frem til hvad UAC er :)
Avatar billede jokkejensen Novice
20. januar 2009 - 15:17 #5
Nej, du skal bare være klar over at UAC er et sikkerhedslag der er lagt over dine brugere, fjerne du det, vil der kunne laves opgaver der normalt kræver admin rettigheder (kør som administrator), uden den der grå boks springer frem.

Du kan disables UAC, ved at starte msconfig:

1: Tryk start
2: skriv "msconfig" i søgebaren
3: Tag det sidste faneblad, på min, "Tools".
4: Aktiver "Disable UAC"

Venligst
/J