Avatar billede quantum Nybegynder
19. januar 2009 - 23:46 Der er 8 kommentarer

Min computer fryser når jeg spiller WoW?

Hej med jer,

Jeg har en computer som opfylder de minimale krav for at spille world of warcraft, men når jeg starter spillet fryser den i nogle sekunder og kommer så tilbage og fryser så igen og det bliver den ved med til den et par minutter efter, hvor computeren selv genstarter. Jeg har følgende data på min pc:

Bundkort: fujitsu siemens (GA-81848PM)
Core speed: 3000 MHz
Graphic interface: Version: AGP version 3.0.
Ram: 768MB (512 i slot 1 og 256 i slot 2)
Grafikkort: Nvidia Geforce FX 5500
Styresystem: Windows xp Pro
internet: 8Mbit

"Disse data er fundet med programmet CPU-Z"

Men altså den fryser og kører lidt hvor jeg kan bevæge min figur lidt og så fryser den igen og til sidst genstarter computeren. Så jeg håbede at der var nogle af jer herinde som kunne komme med nogle bud på hvad der kunne være galt? for jeg er lidt frustreret over det. Jeg har fået fortalt at det er fordi jeg ikke har nok ram, men jeg opfylder jo kravene for spillet, så hvad er jeres mening om hvorvidt det er rammene eller noget helt andet?

Der er også det at når jeg ikke spiller, men bare er på internettet osv. så har min skærm det med at blive helt sort i et par sekunder for derefter at vende tilbage for så igen at gå i sort et par sekunder og dette kan den gøre en to tre gange hvor den bliver sort.

Jeg håber virkelig meget på jeres hjælp

Mange venlige hilsner fra
Rasmus
19. januar 2009 - 23:52 #1
Avatar billede thov Forsker
20. januar 2009 - 00:07 #2
Du kunne også lige teste, om computeren nu også står distancen http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Avatar billede quantum Nybegynder
20. januar 2009 - 00:57 #3
Hej thov,

Ja den test har jeg taget og den siger:

"Your computer can run this product because your system meets the Minimum requirements"

så ja den skulle ifølge denne test kunne kører spillet. Men desværre kan den ikke, så har i flere forslag? for jeg har også prøvet at rense min computer fuldstændig, så den skinner simpelhen inden i, nok for tiden det reneste sted i min lejlighed ;o) så det burde ikke være problemet??..
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 08:51 #4
jamen hvad med din pc.
er den renset for skidt og møg - uduelige restnøgler i regedit kan lave mange sære ting på en pc.

har du alle opdateringer af styresytem + bundkort + software.

brug regcleaner eller adwanced systemcare free til det.

hvad med snavs på pc brug http://www.malwarebytes.org/

hent SIV standalone og lad os se din temperatur på censors herinde.

til vestre standalone

http://www.gtopala.com/siw-download.html

m.v.h
Avatar billede quantum Nybegynder
20. januar 2009 - 12:49 #5
Hej med jer,

Jeg har fulgt det hele så godt jeg overhovdet kan, men jeg er ikke en haj til alt det med computerer, men her er mine resultater på de råd du gav mig.

Med SIV standalone får jeg de oplysninger om temperatur, som jeg har lagt på følgende link:

http://cid-0117ea8c2f9a4b0b.skydrive.live.com/self.aspx/Offentlig/Temperature.JPG

Jeg har desuden lagt nogle flere screenshots fra programmet SIV som jeg tænkte i måske kunne finde nyttige? De kan i hvert fald ses på følgende link:

http://cid-0117ea8c2f9a4b0b.skydrive.live.com/browse.aspx/.res/117EA8C2F9A4B0B!117

Jeg har også installeret programmet fra malwarebytes.org og kørt et scan og den siger:

"The scan completed successfylly. No malicious items were detected, click 'Main Menu'."

Jeg har også renset det indvendige af min computer fuldstændig, jeg har blandt andet også haft køleren af som sidder over cpu'en og fået den renset godt og grundigt.

Jeg er desuden i tvivl om hvorvidt jeg har alle opdateringer til styresytem + bundkort + software. Skal man selv søge sig frem til alle de nye opdateringer, eller kan man gøre det ved et program, altså finde de opdateringer man skal bruge så man er sikker på at få de rigtige? For jeg synes det er lidt af en urskov når man som mig ikke har forstand på computere overhovedet.

Du skriver så: "er den renset for skidt og møg - uduelige restnøgler i regedit kan lave mange sære ting på en pc" Altså jeg har næsten lige installeret styresystemet xp pro. her for to dage siden, så der er vel ikke så mange ting som kan ligge på den og drille, men hvilket program kan jeg bruge til at få ryttet op på den måde? bare for en sikkerhedsskyld.

Jeg takker mange gange for den hjælp i giver mig og den tid i bruger på det, så mange tak.

Mange venlige hilsner herfra
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 13:00 #6
det er ikke noget med varme for de tal du viser er fine.
Avatar billede quantum Nybegynder
20. januar 2009 - 13:08 #7
Har du/i så en idé om hvad det så kan være, nu det ikke er varme? Kan det stadig være teorien om at det er for lidt ram eller noget i den stil?
Avatar billede NaKrull Nybegynder
19. november 2009 - 13:27 #8
hi quantum
jeg har også problemmer med at min computer fryser, men det ikke kun i wow.
jeg havde lidt probs med min gamle HD og har så fået en ny samt fået installeret xp 64bit, og det er ikke pga varme at den fryser, plus at blæserne stopper ikke når jeg slukker computeren, jeg skal slukke omme bagved og først der stopper de.

mit system er følgende:
windows xp 64bit
MSI Nvidia nForce 780a SLI K9N2 Diamond
AMD Phenom socket AM2 2,6GHz
Kingston DDR2 Hyperx 4GB ram
Gigabyte GeForce GTX 260 OC 896MB

jeg og en kammerat kan ikke finde ud af hva F..... der er i vejen