Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 18:19 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

kan man se dvd-film?

Jeg har købt ny bærbar, og troede man kunne se dvd-film på den, men det virker ikke.
Er det fejl 40, eller kan den ikke afspille film?

Link til bærbar: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=477819&Specs=true

point gives til den der enten giver forklaring på hvorfor jeg ikke kan se dvd-film, eller den der fortæller hvordan jeg kan se film ... på forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 18:26 #1
er det xp kan du bruge det her codecs

http://www.free-codecs.com/download/ace_mega_codecs_pack.htm

er det vista kan du bruge det her

http://vistaguide.dk/?VistaCodecPackage5.0.9/Drivers/Programmer/201

i "gamle" brugte de fleste powerdvd eller andet software men det behøver man ikke for at windows media player kan køre det
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2009 - 18:30 #2
Installation af VLC player skulle give driver, som også kan benyttes af
windows media player: http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. januar 2009 - 18:31 #3
Codecpakker har det, efter min mening, med at gøre mere skade end gavn. Men det er ganske givet DVD-Codec´et du mangler.

En anden mulighed kunne være at hente den gratis VLC player: http://www.videolan.org/vlc/

Den kan håndtere stort set alle video-formater, herunder DVD.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. januar 2009 - 18:32 #4
Jajada - man skal ikke skrive så meget ;-)
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2009 - 18:35 #5
Jeg har altid været modstander af de der codecs packs, man få alt muligt l*rt med

Så hent et enkelt codec til Mediaplayer her:
(klik på den blå diskette i venstre side)
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=339

http://www.laptopworld.dk/Tips_og_Tricks/Underholdning/71-dvd-i-windows-mediaplayer.html
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 18:43 #6
er der nogen af jer 2 tvivlere der har prøvet de 2 jeg omtaler.

hvorfor skulle jeg hente en anden player når jeg har 1 i forvejen.

jeg har brugt ace mega codecs pack i lang tid på win xp - ingen problemer

jeg bruger vista codec pack på vista --- ingen problemer .

de har begge 2 åbnet ravl og krat som man siger derfor anbefaler jeg dem
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2009 - 18:58 #7
Jeg har fjernet div. fra computere der har hentet de codecs packs om navnet i blandt dem var ace mega packs, kan jeg ikke lige huske, men bare navnet mega packs giver mig kulde gysning og allerede igang med en rensnings proces i mit lille hovede :)
Avatar billede kundbyfc Nybegynder
19. januar 2009 - 19:59 #8
Hej,

Kan du heller ikke høre musik, så prøv lige dette link.

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/10/default.aspx

Håber du kan bruge svaret !
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 20:20 #9
haverslev.
nu skal vi ikke starte en religionskrig om codecs og player.
det jeg mener med det er at ace mega codecs har ligget på den side i flere år og har aldrig svigtet på de maskiner jeg har lavet. man kan ikke uhæmmet lægge codecs ind på sin maskine uden at fjerne de gamle først og sådan er det. det er højest sandsynligt det folk gør og så går der rigtig ged i den.

hvis der skulle være noget i vejen med det codecspack var jeg blevet advaret af de forskellige systemer man altid har i sin pc. det er jeg ikke blevet. det har heller ikke været advarsler om det ude på nettet og tro mig det var der kommet.

selv afspilning af filer hentet fra youtube i vista med vistacodecspack afspiller vlc format filer.

for år tilbage var det winamp alle skulle bruge - sikken noget lo.. min holdning er at desværre har microsoft ikke lagt codecs ud til deres windows media player som hvis den har de rigtige codecs afspiller det utroligt godt.

det er da ikke sikkert at min holdning er sådan om 1 år men indtil der fremkommer meddelelser eller fejl antydninger på nettet beholder jeg den.

m.v.h
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 20:58 #10
Fandt ud af jeg mangler codec, men er ellers forvirret på et højere plan, for hvilken ekspert skal jeg lytte til, og hvad er risikoen for at gøre mere skade end gavn?
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2009 - 21:13 #11
Kan blot sige, at denne enkle codec udfører opgaven og den har ikke andre "unødige" ting med sig
Så hent et enkelt codec til Mediaplayer her:
(klik på den blå diskette i venstre side)
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=339
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 21:20 #12
og det virker til Vista? ... hvis ja, så er det det jeg gør!
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 21:23 #13
og når der nu ikke er nogen af jer eksperter der har kommenteret på min bærbare (spammer lige min egen tråd), så må jeg jo selv gøre det :-)
bortset fra problemet med at se film, så er den simpelthen for fed !!!
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 21:27 #14
ups ... kører 64 bit, gør det nogen forskel? ... sry, men er sgu lidt grøn på det her område
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2009 - 21:29 #15
Nej codecs er ligeglad om 32/64bit

Ps har selv anbefalet den HP i tidliger spørgsmål - bl.a her:
http://www.eksperten.dk/spm/859335
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 21:50 #16
Det kører perfekt ... smid et svar haverslev.

Tak for hjælpen, også til dem der ikke fik point.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 21:51 #17
og så er det forresten dv1095 du har anbefalet, min er en dv1195 ... den er lige lidt bedre :-)
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2009 - 22:00 #18
Korrekt at den HP er "lidt" bedre/større HDD mæssigt :)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 22:05 #19
+ man kan se digitalt TV på 1195 :)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
19. januar 2009 - 22:09 #20
og prisen er pt. den samme !!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2009 - 09:09 #21
Jeg vil gerne lige høre, om Codec´et virker. Jeg har brugt det i nogle sammenhænge, hvor 16:9 formatet blev afspillet helt forkert - og bl.a. af den grund helt har droppet at bruge det.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
20. januar 2009 - 12:21 #22
DVD´n starter op i noget der ligner 3:4, mens man vælger setup og ser advarsel mod kopiering, udlejning osv., men selve filmen kører perfekt i 16:9 format !!!