Avatar billede delax Nybegynder
18. januar 2009 - 12:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk temperatur?

Som det fremgår af billedet så er min ene WD Raptor disk 50 grader var. Jeg syns det lyder af lidt mget nnår de 2 andre kun er 38 og 39. er dte harddisken selv der meddeler temperaturen via STAT stikket eller hvordan finder programmer ud af det?  Den varme sidder ikke ved en blæser som de 2 andre hvilket kunne forklarer det, hvis det er korrekt.
http://www.delax.dk/files/tmp/hddtemp.jpg
Avatar billede delax Nybegynder
18. januar 2009 - 12:36 #1
SATA ikke STAT....hvordan retter man stavefejl i sit indlæg?

Spørgsmålet er om jeg skal gøre noget ved den 150 GB Raptor som er 50 grader, som f.eks. at flytte den ned ved siden af de andre som tilsyneladende er 12 grader koldere.  Jeg har en ide om at dens levetid bliver kortere når den bliver 50 grader selv om Western Digital siger den kan arbejde op til 55 grader i følge deres specs.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 12:38 #2
rllrt også køber du spdan en og sætter på. det er da en billig løsning.

http://www.mobilnet.dk/product.asp?product=875

læg lige mærke til hans åbninstider hvis du skal afhente selv.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 12:40 #3
"eller også"  "sådan"------skulle der have stået så du er ikke ene om dem.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 13:11 #4
jeg bruger antec 900 kabinet med vandkøling

der er et formidabelt godt AIR FLOW i det så min er uden de kølere men jeg har dem liggende.

og her er min temp - du kan se under harddiske.

http://peecee.dk/upload/view/150129

derfor den løsning med en harddiskkøler og du kan jo sætte en på hver harddisk afhængig af hvad din strømforsyning kan klare.
Avatar billede delax Nybegynder
18. januar 2009 - 13:18 #5
Jeg har et Antec P182 og der er blæser ved nedeste Harddisk Case så måske flytter jeg det.
Avatar billede delax Nybegynder
19. januar 2009 - 20:09 #6
Spøjst.  Jeg flyttede harddisken 3 cm. ned i samme kasse, hvor der ikke er blæser ved og nu bliver den kun 41.  Lidt luft over harddisken betyder åbenbart meget selv om der egentligt ikke er mere airflow.
Avatar billede delax Nybegynder
20. januar 2009 - 21:45 #7
Jeg har fundet en løsning