Avatar billede emlau Nybegynder
18. januar 2009 - 10:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bærbar slukkede pludselig!!

Min 2 år gamle Packard bell lukkede pludselig ned i går, uden forvarsel! Nå jeg så tænder den igen, er det kun tænd/sluk knappen der lyser. ingen blæser, ingen hd kører! ikke en gang lampen til det trådløse netværk er tændt! Jeg har forsøgt at putte hd i en anden pc og der snurre den rundt, men jeg kan ikke finde ud af at få den til, at virke :-) Det er sådan set ok, Jeg skulle bare finde ud af om den virkede! Hvad kan være galt? Det er vel ikke noget med strømmen? der er jo lys i tænd/sluk knappen?
Hvad synes i super kloge menneske det lyder som?
Mvh. Ronnie
Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2009 - 13:31 #1
Der er helt sikkert nogle kvalificerede svar i din manual.
Avatar billede emlau Nybegynder
18. januar 2009 - 13:39 #2
Er det et svar? Der må da være et eller andet der er brændt af? og andre må have prøvet det samme?
Avatar billede computerlab Nybegynder
19. januar 2009 - 15:53 #3
Kommer den frem til BIOS?

Evt. prøv at starte op på en Live CD / Boot CD, så du kan se om maskinen virker.

Er den OK, så prøv at installere en ny HD i maskinen med dit OS.

Mvh
Brian.
Avatar billede emlau Nybegynder
19. januar 2009 - 17:39 #4
Hey Computerlab
Den kommer ingen steder og den er helt stille! intet snurre rundt! Jeg har prøvet den med, at holde tænd/sluk inde i 30 sek. intet hjælper. Jeg fandt så kviteringen frem fra El-giganten. den viste, at garantien udløb i går!!!!!!!! pc døde i lørdags, i går kunne jeg ikke indleverer den, men den sure dame fra el-giganten var kold et vis sted, der var IKKE garanti mere og jeg ville komme til, at betale!!!! Ja ja ja jeg er selv ude om det, når det er el-giganten :-)
Som skrevet er det KUN tænd/sluk der lyser intet andet! ikke engang lampen der viser trådløst netværk!
Mvh. Ronnie
Avatar billede computerlab Nybegynder
19. januar 2009 - 20:36 #5
Hej Ronnie

Hvis ikke engang blæseren kører, så er der nok noget helt galt... Du har haft batteriet ude 'ik?

Det kan - hvis du er "heldig" - være defekt RAM. Har du 2 stænger i, så prøv en af gangen, og se om den vil starte op.

Mvh
Brian
Avatar billede mbd77 Nybegynder
27. marts 2009 - 10:31 #6
Hejsa.

Jeg har prøvet det en gang med en Acer, fuldstændig samme symptomer - det var et defekt batteri!

Det sugede så meget strøm, at maskinen ikke fik nok til andet end at led'en til power lyste. Da jeg tog batteriet fra, og kørte den på ekstern psu, virkede den fint.

Mvh Morten
Avatar billede emlau Nybegynder
27. marts 2009 - 21:13 #7
Det viste sig, at være et nyt mainboard, nyt dvd-drev og så havde de åbentbart brændt min harddisk af, så den var også ny, da jeg fik den tilbage fra rep. efter 2 måneder og 2 dage!!!!
Jeg startede den så op da jeg kom hjem, den kørte fint, men da jeg trak laderen ud af stikket slukkede den, med det samme :-( Jeg kunne så måle, at der ikke kom strøm ud til batteriet, så nu er den til rep. igen :-( Nu må vi så se om Elgiganten skal bruge 2 måneder igen! Jeg sværger, jeg har aldrig oplevet så latterlig en "service" Jeg fik besked på der jo kun var 6 måneders garanti på batterier og mødt med skepsis og mistro. Da jeg forsøgte, at forklare damen, at der ikke var strøm til batteriet, mente hun jeg blev for teknisk??
Hvem vil have point?
Avatar billede emlau Nybegynder
08. juli 2010 - 14:33 #8
Så tager jeg dem selv, og lukker den!
Bedre sent end aldrig :-)