Avatar billede m1270 Nybegynder
17. januar 2009 - 17:28 Der er 7 kommentarer

Grafikkort, hvad skal man kigge efter?

Hej, jeg har ikke så meget forstand på grafikkort, og jeg skal have et nyt fordi at mit nuværende er ved at blive gammelt, men hvad skal jeg egentligt kigge efter hvis jeg skal have et godt gamer grafikkort?

Har f.eks. fundet de her 2 med stor forskel i prisen:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=473987&Specs=true
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=458089&Specs=true

De har samme hukommelse og har samme max skærmopløsning, men tvivler på at det er nok at gå efter..
HD4850'eren har HDMI udgang, men det er ikke noget jeg har brug for.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2009 - 18:53 #1
Der er ingen tvivl om at HD4850 vil give det bedste resultat.

Der er jo heller ikke nogen der siger at du SKAL bruge HDMI-stikket. :) Det er nu også en adapter der sættes på DVI-stikket der følger med kortet, som så laver stikket on til HDNI.

Tjek lige hvor stor en strømforsyning du har. :)
Det er nogle sultne kort, og mange er røget i baljen på grund af for lidt strøm.
Avatar billede m1270 Nybegynder
17. januar 2009 - 20:12 #2
Har kun 325W såvidt jeg husker :/ Men overvejer også at købe ny strømforsyning hvis det grafikkort jeg køber skal bruge mere strøm
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2009 - 20:44 #3
Så skal du have en ny, for grafikkortet bruger omkring de 200W. Jeg vil foreslå en 5-600W. Du kan regne med omkring en krone pr. W i anskaffelsespris.

Ud over prisen er der ingen grund til at vælge den mindste der kan trække det da nyere strømforsyninger kun bruger den mængde strøm den skal bruge for at trække læsset.
Avatar billede m1270 Nybegynder
17. januar 2009 - 21:04 #4
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2009 - 21:49 #5
Der er ikke andet at sige om den end at det er et godt valg. :)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 11:08 #6
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 10:05 #7
var det løsningen eller hvad købte du