Avatar billede blackjack Nybegynder
17. januar 2009 - 14:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen bip fra ny pc

Hey allesammen!

Jeg købte en computer til mine forældre i julegave, så er igang med at sætte den op nu.
Jeg valgte at få computeren sat sammen og herefter sendt hjem til mine forældres adresse.
De modtager pakken og bliver selvfølgelig glade. Jeg får så åbnet for kabinettet og ser at 3 dele ikke sidder ordentlig i. Jeg får sat tingene på plads og forsøger at få tændt op for det nye vidunder.
Til at starte med kan man høre at alle tingene starter fint op; PSU, Harddisk + Processorkøler kører uden problemer, men jeg mangler det forløsende "bip" fra computeren. (Der kommer intet på skærmen heller)
Efter at have forsøgt at fejlfinde osv., kan jeg nu få en masse bip frem, dvs. mit mobo bipper udafbrudt, små korte bip. Der kommer stadigvæk intet på skærmen.

Specs på pc'en:

AMD Athlon64 5000+X2 Dual Core AM2 S-940
Abit A-N68SV
2GB DDR2 PC6400 800MHz Kingston
512MB ECS GeF 8400GS TC DDR2 PCI-E
320GB Samsung 7200rpm SATA2

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 15:22 #1
Avatar billede blackjack Nybegynder
17. januar 2009 - 15:32 #2
Så ud fra det skal det enten være min PSU eller mit motherboard? Rimeligt irriterende når man har købt lortet fra nyt med forudinstalleret windows ect.
Jeg har prøvet at cleare BIOS både med den pin der skal rykkes og med at tage batteriet ud, det hjælper heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 15:39 #3
det kan som bare være et grafikkort der ikke sidder rigtigt i soklen eller et stik der ikke lige sidder som det skal. gå metodisk frem med så lidt som muligt sat til.

hvis grafikkortet er et der bruger mere strøm har de måske glemt at sætte det til.

hvad var det for 3 ting - det er måske her du skal søge løsningen.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. januar 2009 - 15:44 #4
"ser at 3 dele ikke sidder ordentlig i" Det er altså en uansvarlig sjuske, som har
samlet den computer. Så spørgsmålet jo så, om han har sat cpuén rigtigt på, og uden
et større klister af kølepasta, og om det er de rigtige ram osv. For det er jo
indlysende, at han ikke har haft computeren startet inden forsendelsen.
Ja det er sgu surt, men i en sådan situation ville jeg sende computeren tilbage til
firmaet, så de ikke bagefter kan komme og sige, at problemet er selvforskyldt.
Forsendelsen skal selvfølgelig betales af sælger.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 15:48 #5
husk på at alt kan gå løst når posten smider med det men du har da ret at det måske er en returvare. det er jo desværre det der er ulempen ved at købe billigt online langt fra bopælen - ingen fejl i det - tingene kan være udmærkede.

sidder rammene ordentligt

har lige lavet en hvor de blev smidt ud hele tiden og måtte skiftes - der var også sort skærm

sidder det store strømstik nu helt rigtigt i soklen på bundkortet

http://images.google.dk/images?hl=da&q=stik%20p%C3%A5%20bundkort&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

har du ikke en kammerat der kan kigge med - nogle gange får man nogle glimrende ideer sammen.
Avatar billede blackjack Nybegynder
17. januar 2009 - 15:49 #6
Efter at have gennemgået min ordrebekræftigelse, kan jeg se jeg havde bestilt et andet motherboard, så i realiteten burde jeg bare sende hele molevitten retur og kræve at få det jeg har betalt for - Føniks computer i Århus, køb aldrig ved dem!
De tre ting der var galt:
Havde købt et soundblaster lydkort, det sad ikke ordentlig i, det samme galdt for grafikkortet og til sidst sad ramblokken også løs.
Desuden var CPU-køleren løs, så den er faldet af under transporten.

Det hele føles som sådan en "billig" løsning. Jeg har netop betalt for bare at sætte stikkene i og så burde det køre. Havde regnet med at skulle bruge weekenden på at opdatere og installere anti-virus osv., og IKKE på at kunne få den til at starte op!

Jeg har både taget grafikkortet og lydkortet ud nu, prøver kun at sætte keyboardet, skærmkablet og selvf. strøm til computeren.
Avatar billede blackjack Nybegynder
17. januar 2009 - 15:55 #7
Jeg ved ikke hvad der er sket, men lige pludselig virker det bare!

Det er sjældent jeg er blevet så glad for at høre ét enkelt bip! hehe..

Løsningen var nok bare at give det lidt tid!

Alle der har deltaget må selvf. gerne få point; Treatmenice + jasveg.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. januar 2009 - 16:19 #8
Tak men ingen point til mig, mit forslag blev jo ikke aktuelt:)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 20:54 #9
lad os dele jasveg
Avatar billede off-line Nybegynder
17. januar 2009 - 21:05 #10
Ellers tak. Som du ved, man kan ikke have tur hver gang:)