Avatar billede kentm Nybegynder
17. januar 2009 - 12:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP opstart med USB pen driller? Kan jeg ligge filer på USB pen?

Hejsa.

Jeg har et medie center, med en SSD harddisk og Win XP. - Musikken har jeg så liggende på en USB pen.

Men jeg har ikke få XP til at starte når USB pen sidder i. - Den prøver åbenbart at boote fra USB.

Jeg har rodet med bios, og det kan åbenbart ikke ændres.. har en en boot ting der kan vælges (IDE0).

Så jeg tænke, er der nogen der kender til/kan lave en boot fil, som jeg kan ligge på usb pennen, som fortæller den ikke kan boote fra den usb pen?
Avatar billede peet-49 Novice
17. januar 2009 - 12:18 #1
Sæt pennen i, når den er startet.
Avatar billede peet-49 Novice
17. januar 2009 - 12:19 #2
Du kan under boot desable alle boots undtagen C:\ og tray other skal være desabel.
Avatar billede kentm Nybegynder
17. januar 2009 - 12:20 #3
Jaa. det er så det jeg er træt af ;-)

eftersom medie center er i system, med touch skærm, og usb stik gemmer sig inden i medie centeret.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 12:22 #4
slå fra at den skal boote på den.
lad den eneste være din harddisk
Avatar billede kentm Nybegynder
17. januar 2009 - 12:29 #5
Jeg har prøvet at ændre Boot (har jo kun en ting der kan vælges i boot "ide0", og har prøvet at være den fra + "boot from other devices" er sat til nej.

Dette ændre ikke i den stadig prøver at boot fra usb, tror ikke det kan slåes fra på det bundkort.

Derfor jeg håbede man kunne ligge en boot fil på usb pen der sagde "boot videre fra c:" :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 20:58 #6
jeg syntes det lugter af en bios der skal opdateres.

bios styrer dit og dat og når den ikke har en skreven kommando i sig selv - f.eks deaktiver usb så er der helt sikkert en opdatering eller en på vej.
Avatar billede kentm Nybegynder
17. marts 2009 - 23:44 #7
Jeg har stadig ikke fået problemet løst.

Altså, det med at få nogle buut filer ind på usb.. det med at opdatere/ændre bios, er ikke muligt.
Avatar billede kentm Nybegynder
25. marts 2009 - 10:47 #8
Lukker da jeg ikke har fået løst problem :(
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2009 - 11:10 #9
Prøv at se om du ikke har et punkt i bios, der hedder "USB Legacy Support" prøv at sætte det til disable

Vigtigt: Undlad at deaktivere USB Legacy Support, hvis du bruger et USB-tastatur. Dermed vil du ikke bruge tastaturet under opstarten !