Avatar billede bartsimpson Nybegynder
17. januar 2009 - 02:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows XP nedbrudt efter forsogt spyware\trojan\virus behandling

Ved slet ikke hvor jeg skal starte, er ved at vaere godt traet af det her, og det er ved at blive rimeligt sent. Saa alle fejl og mangler beder jeg undskyldning for med det samme.

Det startede med en lille fil paa ca 50 kbit, der skulle vare et program, bliver meget mistaenktsom efter det ender med at filen sletter sig selv. Vaelger derfor at koere pandasecuritys online active scan. Dette afsloere ca 4 trusler. Her efter er der en masse trin med soegning paa nettet efter loesninger, som ender med at jeg for installeret Spyware Doctor fra reqnow.com, siden er en trusted side ifoelge macaffe (eller hvad det nu hedder)
En intelligens scan viser mig en liste over forskellige registrings database entryer der er farligere, nogen af dem staar for at starte de forskellige program, samt nogle cookies, og filer der er farligere, sidder og retter det til ifoelge spyware doctors anvisninger.
Specielt er der en af trojanerne der har to filer som jeg ikke kan slette, saa efter at have rettet forskellige ting, samt frem og tilbage i safemode, saa ender det med at jeg starter op som normalt med windows... tror jeg. Opdager hurtigt der er noget galt da windows er usaedvanligt langt tid om at faa sin logon prompt frem. Her efter kan jeg ikke logge pa. Herefter prover jeg at satte min windows xp cd i, hvor jeg kan lave vaelge en repair indstilling som bringer mig ud i en slags dos prompt, hvor jeg kan skrive mit Administrator password, som jeg til alt held kan huske, bruger normalt en anden bruger, dog ogsaa med admin rettigheder. Var ikke lige hvad jeg haabede paa da den ikke tilbyder at gendanne beskaddige filer, men valger at slette de to filer som jeg ikke kunne slette i windows fordi de blev brugt at to andre proccesor, men som SD sagde var farligere.

Saa nu sidder jeg her uden at kunne logge paa min rigtige konto, og sikkert stadigvaek med masser af virus, og er ved at rive mit haar ud af hovedet.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. januar 2009 - 03:16 #1
Når der er så store problemer, vil jeg foreslå dig, at du brænder en Live-cd
og henter dine vigtige data ud på USB eller CD/DVD - formater partitionen og
installerer en ny windows. Det andet kan du blive ved med at slos med.
http://helgec.dk/livecd.html
Avatar billede Jensen DK Novice
17. januar 2009 - 07:27 #2
Hvis det skal lykkes med en nyinstallation af Windows så bliver du nok nød til at rense harddisken med killdisk først, du kan hente den her. http://www.helgec.dk/killdisk.html  den renser HD. fuldstendig alt er væk, så kan du få en frisk start, husk at hente dine data/billeder ud først, du kan sætte HD. i en anden komputer som slave hvis det er en PATA og hente det ud, som du vil gemme.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2009 - 14:25 #3
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede bartsimpson Nybegynder
04. februar 2009 - 02:38 #4
Det kan godt afsluttets.
Løsningen blev at pille min harddisk ud af min laptop, overføre data via en anden computer til en anden harddisk. Formatere, installere xp etc...