Avatar billede madsens90 Praktikant
15. januar 2009 - 12:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Custom design til scrollbar, med billeder

Hej Eksperter. ;D

En af mine venner har lavet et nice design, der er så grimt, at det er cool, og det ville ødelægge designet med en almindelig scrollbar på siden (snakker om en ny scrollbar i midten af siden, og ikke den helt til højre i browseren).

Mit design er her: www.shax.dk/ke/0607/mcprojekt.php og som i kan se på det design, så mangler den en fed scrollbar, med custom design som passer ind til stregerne i kanterne. Dvs. noget med et baggrundsbillede, eller lign.

Nogle forslag?

Mvh. Christian Madsen :-)
Avatar billede ssv Nybegynder
15. januar 2009 - 12:56 #1
Hvad med Google? http://www.google.com/search?q=Custom+scrollbar. Og selvfølgelig hander det om smag og behag med det design, men kom jeg ind på den side ville jeg meget hurtigt søge andre steder hen. Det er simpelthen forfærdeligt i mine øjne ;-)
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2009 - 12:58 #2
Du kan ikke redigere den eksisterende scrollbar, så ønsker man en anderledes skal man over i fx flash eller javascript. Her en mulighed i javascript; http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/
Avatar billede madsens90 Praktikant
15. januar 2009 - 13:16 #3
Har lige fundet en side hvorpå det står at det er umuligt at ændre farver på scrollbar i firefox, da firefox ignorerer farver? Gælder dette også for billeder i scrollbaren?

ssv -> Alle tutorials er med farver, og ikke med billeder.

keysersoze -> Det er ligesom ghtml har lavet det, men skal bruge mine egne billeder?
Ved du hvor jeg kan læse mig til hvordan jeg kan gøre dette ?
Avatar billede ckh Nybegynder
15. januar 2009 - 13:41 #4
Tag "vis kilde" på siden. Der er en grundigt forklarende kildekode :-)
Avatar billede ssv Nybegynder
15. januar 2009 - 13:49 #5
Der er da egne billeder i første hit: http://www.hesido.com/web.php?page=customscrollbar
Avatar billede madsens90 Praktikant
15. januar 2009 - 14:03 #6
Har siddet og læst en helvedes masse nu, og det ser sindsygt svært ud at lave, og der er ikke engang en garanti for at det virker i firefox, og IE.. :S
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2009 - 14:04 #7
i IE kan du vha CSS ændre farve på scrollbaren - men det gælder altså kun farve og ikke i andre browsere.

Der er ikke en egentlig vejledning til ghtml - man bliver nødt til at kopiere kilden direkte.
Avatar billede madsens90 Praktikant
15. januar 2009 - 14:07 #8
Kender godt til ændring af farverne i css, men det skal virke i både IE, og Firefox. :/

Virker Ghtml i bgge browsere?
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2009 - 17:57 #9
Ja.
Avatar billede madsens90 Praktikant
16. januar 2009 - 11:12 #10
Jeg vælger nok at bruge Ghtml, så mange tag for hjælpen!

Da jeg tror det kommer til at tage mig ret lang tid at costumize Ghtml så det passer til min side, så accepterer jeg dit svar nu keysersoze. :-)