Avatar billede public2 Nybegynder
15. januar 2009 - 09:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASP på Chilisoft | Nyt webhotel (one.com versus Web10.dk)

Hej alle,

jeg er den (ulykkelige) ejer af to Needhost domæner, som så mange ved, ikke længere er i blandt os og er nu på jagt efter noget nyt. Ved godt at der er flere selskaber der tilbyder os strandede Needhost brugere et billigt hotel, men det er bare ikke hvad jeg har ledt efter.

Jeg har været ude på det store hosting marked og har set mig to mulige kandidater i øjne: One.com og Web10.dk.

One.com lyder umiddelbart godt, fordi de er billige og det er noget en studerende som jeg sætter stor pris på, men jeg lægger mærke til, at de understøtter ASP under Sun's fortolker Chilisoft.

Jeg har været inde og læse lidt om chilisoft (både her og via google søgning) og har blandt andet fundet en sammenligningsliste over MS ASP 3.0 og så Chilisoft:
http://wiki.lunarpages.com/Chilisoft_ASP_vs_Microsoft_ASP

Min ene side kører på en MS Access database og der er jeg klar over, at den skal laves om til en MySQL, men det er nu heller intet problem og har faktisk været min mening længe at gøre, så her er mit spørgsmål (langt om længe :-))...

Hvorledes adskiller Chilisoft sig ellers i forhold til MS ASP 3.0? Jeg kan se på den sammenligning jeg har linket til før, at de stort set (på papir) har ens indhold på nær visse komponenter; komponenter jeg ikke tror at jeg får brug for i den nære fremtid.

Mine sider er ret enkle i deres ASP og koden skiller sig ikke så meget ud, så jeg synes det er lovligt af mig, at kalde min kode for en "gennemsnitlig ASP kode".

Til slut i mit lange indlæg vil jeg påpege, at jeg har læst de mange tråde omkring one.com og Chilisoft her på eksperten, men fandt ikke det svar jeg her har søgt.

Med venlig hilsen
Emil

P.S. Åh jo, lige her på falderebet. I må da meget gerne komme med jeres mening og kommentar omkring one.com og Web10.dk (eller et tredje hvis I synes sådan et vil have relevans for mig) hvis I har lyst til at ytre og knytte sådan en til emnet :-)
Avatar billede belhauge-service Nybegynder
15. januar 2009 - 09:56 #1
Jeg har både prøve at være kunde hos b-one.com(nu one.com) samt web10.dk og syndes de er nåde lort, før i tiden have web10.dk en god kundeservice men det kan man ikke sige de har i dag og jeg har funde et godt og stabil firma selvfølig har de deres fejl men de plejer at være søde til at få det rette hurtig som er firebee.dk.
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2009 - 10:15 #2
selvom ASP fra Chilisoft på papiret meget ligner det fra MS kan man let forvente at det alligevel ikke helt er det på mange punkter - uden at kunne nævne specifikke scenarier skal man ikke ud over de mest grundlæggende ting før der opstår fejl. Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre at rette til, men jeg ville til enhver en tid foretrække en rigtig MS fortolker.

UnoEuro kunne måske være et tredie alternativ.
Avatar billede mortvader Nybegynder
16. januar 2009 - 14:46 #3
og webhosting.dk et fjerde -fantastisk- alternativ..
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 01:03 #4
lukketid?
Avatar billede public2 Nybegynder
12. april 2009 - 18:21 #5
luk