Avatar billede catch Nybegynder
15. januar 2009 - 00:54 Der er 5 kommentarer

virus-/malware/asyware spørgsmål

Hej Alle.

jeg har en dedikeret server, hvor jeg har mit website.

Hvis man har en godt antivirus program bliver hjemmesiden blokeret. Jeg blev meget nervøs og skrev til min host at der er virus på min server, hvor jeg også har vedhæfted et billede, hvor man kan se en advarsel om at der er virus fundet.
Nedenstående svar fil jeg fra dem:
"According to your image i would say there is no direct virus on your server. I think your server has adware/malware in its system, so it will open a website with more suspicious adware and malware software or text on it, when you open a website.
Best thing to do is to run an adware/malware/spyware scanner. There are several (free) applications/scanners to do that on your server."

jeg har ingen anelse om hvad de mener. Nogen der kan hjælpe eller har erfaring med sådan noget til at løse priblemet?
Håber at hør fra alle jer kloge mennesker herinde.
vnlig hilsen
15. januar 2009 - 06:21 #1
(Link?)
Avatar billede mfalck Praktikant
15. januar 2009 - 09:18 #2
evt kan du prøve at downloade denne gratis skanner

http://www.acunetix.com/cross-site-scripting/scanner.htm
Avatar billede catch Nybegynder
15. januar 2009 - 14:58 #3
Karise_larry
Jeg kan desværre ikke komme med et link.

Mange tak for dit svar mfalck, men jeg fortår stadig ikke noget af det eller hvordan man opsætter det :-(
Avatar billede mfalck Praktikant
15. januar 2009 - 15:36 #4
ok - jeg prøver lige hjemme i aften og ser om jeg kan komme med en quick-guide :-)
Avatar billede catch Nybegynder
19. januar 2009 - 23:34 #5
Hejsa mfalck:
Har du fundet mere?
venlig hilsen