Avatar billede pitzen Nybegynder
14. januar 2009 - 09:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Postfix - videresende bounce mails

Hej eksperter!

Som overskriften afslører, så ønsker jeg at kunne få videresendt alle de bounces jeg modtager.

Indtil videre kan jeg kun spore bounces i log-filen, hvor jeg kan se der kommer en del.

Jeg har ledt en del på nettet og fundet:
2bounce_notice_recipient (default: postmaster)

, som skulle være en indstilling for hvem der skulle noteres om bounces - jeg modtager dog igen på min postmaster.

Nogen der har et forslag?

Pf. tak :)

Mvh

P
Avatar billede drean Nybegynder
14. januar 2009 - 10:29 #1
Nu ved jeg ikke lige hvordan du har sat det i din config fil, men i følge postfix dokumentation ser det ud til at man skal bruge det sammen med notify_class:

http://www.postfix.org/postconf.5.html#notify_classes

Ellers må du lige poste de relevante dele af din konfigurations fil :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. januar 2009 - 10:58 #2
Du må skulle sætte disse ifølge postconf som drean linker til.
notify_classes = 2bounce, resource, software

Så kan du efterfølgende sætte
2bounce_notice_recipient hvis du ønsker andre modtagere end postmaster
Avatar billede pitzen Nybegynder
14. januar 2009 - 11:15 #3
Jeg skal lige have rette mine rettigheder til min ftp-konto, så prøver jeg mig frem :)

Tak for svarene so far!
Avatar billede pitzen Nybegynder
15. januar 2009 - 08:41 #4
Jeg har nu prøvet at sætte notify_classes, men jeg modtager ingen mails på postmasteren.

Et link til min main.cf fil:
http://86.58.155.197/main-cf.txt
Avatar billede pitzen Nybegynder
23. januar 2009 - 10:03 #5
Jeg lukker
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. januar 2009 - 12:13 #6
Du fandt ikke løsningen?
Avatar billede pitzen Nybegynder
26. januar 2009 - 09:48 #7
Nej. Jeg fix sat return-path i mail-headeren istedet.