Avatar billede bjs Nybegynder
13. januar 2009 - 16:00 Der er 5 kommentarer

oprette DSN-forbindelse gennem en firewall

Jeg har et setup med en ZyXel ZyWall 70, med en webserver i DMZ'en. På indersiden står en server som skal oprette en DNS-forbindelse (ODBC) til serveren på ydersiden. De kører begge SQL 2000. Jeg har åbnet for port 1433 og 1434, men jeg kan stadigvæk ikke se serveren på listen i DSN-guiden.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede rd Nybegynder
13. januar 2009 - 16:27 #1
mvh. RD :)
Avatar billede rd Nybegynder
13. januar 2009 - 16:28 #2
Ups... var i en forkert tråd. Beklager.
Avatar billede langbein Nybegynder
14. januar 2009 - 22:59 #3
Har ikke mye rede på disse Microsoft server greiene men forsøkte å lese litt:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms175483.aspx

Hva menes med en "dns forbindelse" ? Dreier det seg om den ordinære dns som kjører udp port 53 eller noe helt annet ?
Avatar billede langbein Nybegynder
14. januar 2009 - 23:03 #4
Bare avvis mit svar. DSN er vel neppe DNS ..
Avatar billede KLS Novice
14. januar 2009 - 23:08 #5
Hvilken en af serverne er det du ikke kan se ?

Og har du prøvet med MSSQL Manager for at se om den kan fange serveren direkte  uden DSN ?