Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
13. januar 2009 - 12:47 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan Formatere jeg min Vista Version (har 2 Vista versioner )

Pænt Goddag.

Jeg har en Computer med 2 windows vista på , hvor jeg gerne vil have slettet den ene vista. (Jeg aner ikke hvordan den ene version er dukket op)

Jeg har 4 dreve på min pc , et C: ,E:,F: ,og et H: ekstern
Mener bestemt at windows er placeret på C: men ikke 100%

Skal lige siges at computeren er selvbygget og det startet med at være en XP version som var på den. Så jeg købte en opgradering af Vista Home Premium.

Når jeg starter min Computer op , så kommmer der en mulighed frem hvor jeg kan vælge Windows Vista eller Vista. Jeg pjeler at tage den øverste , men jeg vil jo gerne fjerne den nederst vista.

Den Vista version som jeg pjeler at tage , skal jeg ikke røre noget ved.
men som sagt , den version som jeg ikke vælger skal slettes.

Hvordan gør man det??

Svært at beskrive på skrift , men i er mere end velkommen til at spørge. Håber der er nogle eksperter herinde..

Tak på forhånd....

Henrik
Avatar billede mickey777 Nybegynder
13. januar 2009 - 13:44 #1
Umiddelbart kan du fjerne den "nederste Vista" line ved at:

1) Højre klikke på denne computer
2) Vælg Egenskaber
3) Fanen Avanceret
4) Indstillinger for Opstart og genoprettelse
5) Fjern kryds ved 'vis liste af operativ systemer

For at være helt sikker på at det er den rigtige Vista så kan du klikke på Rediger og se hvor de to Vista henviser.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
13. januar 2009 - 13:45 #2
Jeg tror ikke at der fysisk ligger to Vista'er på din computer men at den opstod i forbindelse med opgraderingen.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 13:45 #3
http://www.helgec.dk/vistabootpro.html

Hvis det er ved opstarten den kommer, så brug dette redskab til at fjerne det med.  Det kan hentes gratis på nettet
Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
13. januar 2009 - 14:26 #4
Jeg er helt med på det end til videre , er derinde nu.  men hvor skal jeg klikke på rediger henne?
Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
13. januar 2009 - 15:19 #5
Sådan!! det er klaret

1000tak for hjælpen mickey777.

og tak til samsonjens også!

jeg er lidt ny herinde , så hvordan giver jeg point ud??
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 16:49 #6
Du beder dem, der har hjulpet dig lægge et svar. Det kan du bageftr acceptere ved at markere navnet nedenunder til venstre.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2009 - 16:59 #7
Lidt ny herinde???
Der er ellers et par gamle spørgsmål, som du måske også skulle se lidt på.  :-)

http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=kurt_holbeck&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
14. januar 2009 - 11:07 #8
Hmmm,  det er jo længe siden jeg har været herinde jo.

hvad skal man gøre når jeg har trykket på brugeren?

når Information om brugeren kommer frem osv???
Avatar billede mickey777 Nybegynder
14. januar 2009 - 12:59 #9
Jeg lægger nu et svar.
Forudsat at du vil give mig samtlige point eller fordele dem til samsonjens også (han skal lige lægge et svar), så acceptere ved at markere og klik.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2009 - 17:48 #10
Du accepterer bare mit svar, hvis du kunne bruge mit indlægt til noget
Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
15. januar 2009 - 18:12 #11
tak til jer begge :)