Avatar billede rrm Nybegynder
13. januar 2009 - 00:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Nvidia driver og blåskærm 0x0000116

Jeg troede mit system, kørte stabilt, her i dag, da jeg kom hjem, fik jeg mig en overraskelse. En god omgang BSOD med koden 0x0000116 og at det skete i nvlddmkm.sys. Siden det skete har jeg forsøgt at installere / afinstallere en del forskellige versioner af nvidia, incl den nyeste 181.20 uden held...

Mit system er windows vista 32 bit og et nvidia 8500GT grafikkort.

For tiden kan jeg så kun køre vist i standard måde. Nogen der har nogle gode ideer til hvordan  det kan løses???
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 08:40 #1
det her er den sidste nye som du har prøvet

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_181.20_whql.html

hvad med din chipset driver fra bundkortet - er den installeret opdateret,

hvad er det for et bundkort og gerne med en link.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 12:30 #2
Avatar billede rrm Nybegynder
13. januar 2009 - 17:43 #3
Ja, det er den driver jeg prøvede. Det er en i945G/GZ fra intel

Bundkort er et Gigabyte: 945gcmx-s2
Avatar billede rrm Nybegynder
13. januar 2009 - 18:01 #4
Forsøgte at hente chipsæt driveren herfra http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?ProductID=2521, men den ser ikke ud til at gøre noget...

Prøvede igen at installere driveren, men installations programmet timer blot ud???
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2009 - 09:08 #5
det er den samme min asus p5q-pro bruger 1009 så det er ikke den der fejler for min virker.
har du prøvet det simple at først fjerne driveren og så tage kortet helt ud af maskinen og i sætte igen. nu skulle den jo bare spørge efter driveren og der har du så bare din cd klar.

prøv at rense din maskine med det her gratis på dansk program - bare for at fjerne gamle nøgler fra regedit.

adwanced systemcare free  (iobot)

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

her er en direkte link

http://www.download.com/3001-2086_4-10407614.html?spi=b544ce1140be7204dd3b1f707d8ac977&part=dl-6271865

af en eller anden grund får jeg ikke svar på email SNOWBALL (administrator)

m.v.h
Avatar billede rrm Nybegynder
20. januar 2009 - 09:13 #6
hmm, har prøvet at fjerne driver helt via programmet DriverSweeper, men den blå skærm frem igen, ligemeget hvilken driver jeg bruger. Den standard vga driver virker fint, så hel død er kortet ikke, men måske 3d delen er kaput....?

Nogen der kender en live distrubution, hvor man kan teste 3d kortet??
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 09:30 #7
nu ved jeg ikke hvor meget du tør rode i din pc.

fjern nvidia driveren fra pc og lad den genstarte i standard version ligesom ved en nyinstall.

rens din regedit for gamle restnøgler eller andet med enten

ccleaner eller advanced systemcare free fra iobit

sluk din pc og uden strøm og tag grafikkortet fysisk helt ud at maskinen i et par minutter.

sæt kortet i igen og se så hvad der sker - det er et alternativt forslag som jeg ikke ved om det virker. det kan jo være den bare er låst hvis du kan følge mig.
Avatar billede rrm Nybegynder
20. januar 2009 - 11:09 #8
Jeg tog kortet igår, for at se om der var nogen løse forbindelser, men det ændrerde ikke på det. Kortet er et pasivt kølet grafikkort, så køleribben var en smule varm, men ikke så man brændte fingerne.

Det vil være rart hvis der fandtes et cd, der kunne bootes op med 3d grafik aktiveret, så man afgøre om det er grafik kortet, der er røget eller noget i vista, der er gået ged i....
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 12:49 #9
ja den er med i oversigten product supported

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_181.20_whql.html

og jeg går helt ud fra du har installeret din chipset driver fra cd

hvis du har det er der jo kun den vej at prøve det i en anden pc

den er jo ikke ukendt fejlen

http://www.google.dk/search?hl=da&q=code+0x0000116+&meta=&aq=f&oq=

der ligger nogen løsninger her om driveren ikke skal være ældere end  175.13
men i længden er det jo uholdbart

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/1100403.html

se lidt her

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa469184.aspx
Avatar billede rrm Nybegynder
21. januar 2009 - 20:23 #11
Jeg prøvede at aktivere mit onboard intel grafik kort og det virkede, så det er enten kortet der er dødt, eller noget galt med driverne.... Pokkers...
Avatar billede rrm Nybegynder
21. januar 2009 - 21:40 #12
Jeg prøvede at installere ubuntu, for at se om kortede virkede der. Den grafik, den kunne var meget usammenhængende og elementer på skærmen forsvandt og kom først igen efter man kørte musen over.

Skiftede så igen til det onboard og så virkede det hele fint igen, så må nok konkludere at grafik kortet er dødt.

Ved ikke rigtigt om garantien på computeren stadig gælder, da den har været åben, men det er vel et forsøg værd (den er købt oktober 2007).

Ellers hvilket grafik kort kan anbefalles, som er ligende med 8500GT kortet. Det skal helst være fanless
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2009 - 08:24 #13
mit er ati Radeon HD4870 X2 men det er dyrt. det holder 59 grader under pres.
jeg er ikke den store spiller men når ungerne kommer skal de kunne spille hvad der er på markedet.

her er temp på min i et af de bedste kabinetter på markedet antec 900

http://peecee.dk/upload/view/150880

du skal sørge for et godt Airflow i kabinettet så det ikke holder på varmen.
mange har en mega køler i kabinettet der bare smider varmen ud i det men ikke væk fra det.
derfor er vandkøling perfekt og ikke ret dyrt

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=NQ%2D3580&GroupGuid=3520&SelectedGroup=3520

og så kan du bruge det i den næste pc -eller så længe det duer

du skal nok ikke regne med at de virkerlige hurtige kort kan køre fanless på nye spil med mindre de er lavet til det og så er det ikke en løsning jeg ville bruge.

http://www.komplett.dk/k/kc.aspx?bn=10412

et eksempel til ati der er 2 kort bygget sammen til 1

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=GV%2DR487X2%2D2GH%2DB&GroupGuid=3525&SelectedGroup=3525

der er ved at komme nye hurtigere kort på markedet til nvidia men hvornår ved jeg ikke
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2009 - 08:33 #14
Avatar billede rrm Nybegynder
22. januar 2009 - 10:19 #15
Tak for inputne, jeg glemte at skrive at jeg ikke spiller meget krævene 3d spil, det mest krævne spil jeg spiller er Civ 4.

Det nuværende kort er et winfast px8500gt...
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2009 - 11:12 #16
Avatar billede rrm Nybegynder
24. januar 2009 - 12:11 #17
Hej treatmenice

Jeg har oprettet et nyt spm i forbindelse med indkøb af grafikkort (http://www.eksperten.dk/spm/861028) og du skal tak for hjælpen. Desværre kunne det redde kortet :(.

Men lig et svar for point....
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 12:11 #18
svar