Avatar billede oeland Nybegynder
11. januar 2009 - 21:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer 7 crasher med Facebook

Halløjsa

Her er lige et spørgsmål angående min venindes pc.
Hendes Internet Explorer 7 cracher og lukker ned, så snart hun blot går ind på Facebooks hjemmeside. Ved alle andre hjemmesider kører maskinen fint.
Jeg har prøvet på mit netværk, men med samme resultat. Jeg har scannet computeren med Spybot, Windows Defender, Kørt en scanning med Comodo Antivirus og Comodo defender, checket for blokeringer i hendes firewall, slettet midlertidige internetfiler og cookies... ja, men så snart jeg atter skriver www.facebook.com eller www.facebook.dk og startsiden bliver vist, så kommer beskeden op, at internet explorer svarer ikke og lukker.

Hvad pokker kan der være galt? nogle bud?
11. januar 2009 - 22:59 #1
Tja - du kunne prøve denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede oeland Nybegynder
11. januar 2009 - 23:23 #2
Puha det var en ordentlig mundfuld... men må jo bare komme igang lader det til... Vender tilbage... og hvis andre har nogle forslag i mellemtiden, så skriv endelig.
Avatar billede oeland Nybegynder
18. januar 2009 - 12:42 #3
Beklager den noget sene tilbagemelding - men min nabo og hendes pc, har ikke været hjemme et stykke tid. Jeg har dog fundet fejlen - det var et ActiveX opbject som lavede bøvl, så efter den blev fjernet, kører Facebook og IE fint sammen igen.
Men tak for hjælpen trods alt :)
Avatar billede godtgemt Nybegynder
07. februar 2009 - 06:50 #4
Har nøjagtigt samme problem... alle andre sites virker, men facebook = død explorer.

Hvordan finder man sådan et ActiveX objekt...

Håber det er samme løsning ;-)