Avatar billede jornrudolph Nybegynder
11. januar 2009 - 10:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan man sende et "Microsoft Works2002 Dokument" med Thunderbird ?

Ja, som overskriften lyder:
**Kan man sende et "Microsoft Works2002 Dokument" med Thunderbird ?**

Jeg mener :
Direkte fra Programmet Word 2002.

Har prøvet - Men Word foreslår hele tiden, at man bruger Windows Mail, som jo er fin, det er ikke det ...

Men jeg foretrækker Thunderbird af forskellige årsager.

Ved godt, at man kan oprette et Word Dokument og indsætte det i Thunderbird, og så sende det ...

Men jeg sørger om det ikke er muligt at sende det fra selve Word Programmet?

Thunderbird er (naturligvis) sat som Standard Post-Program, og virker altid i andre tilfælde.

Og det er jo ikke et "problem" - Men jeg undrer mig lidt over hvorfor MS Word afviser Thunderbird ...

Med mindre det er fordi MS Word foretrækker Windows Mail (så det bliver indenfor den samme Microsoft-Familie)

Med Venlig Hilsen
Jørn Rudolph
Avatar billede Jensen DK Novice
25. januar 2009 - 10:26 #1
Kan kun sige ja som vedhæftet fil.
Avatar billede jornrudolph Nybegynder
25. januar 2009 - 11:26 #2
Hej silbidor !

Tak for svaret.
Vedhæfter fil er jo fint nok.
Jeg var bare nysgerrig om det andet kunne lade sig gøre, også.

Med Venlig Hilsen
Jørn Rudolph
Avatar billede Jensen DK Novice
25. januar 2009 - 11:35 #3
Har man knappen som du beskriver i dit andet spørgsmål så burdte det kunne lade sig gøre.
Avatar billede jornrudolph Nybegynder
25. januar 2009 - 11:57 #4
Ja?

Men IKKE hos mig ...

Derimod vil den gerne sende med Windows Mail
(Så det vil jeg gøre og glemme alt om Thunderbird, som bruges til de andre vigtige ting - Med held)
Avatar billede jornrudolph Nybegynder
25. januar 2009 - 12:13 #5
Jeg vil gerne give dig point ...
(Også selv om jeg ikke fandt ud af at bruge Thunderbird på den måde)

Men hvordan gør man ?

Enten i IE eller Firefox eller Opera
Avatar billede Jensen DK Novice
25. januar 2009 - 12:46 #6
Fortæl lige hvordan du får E-Mail knappen frem, jeg har 3 maskiner kørende som jeg laver forsøg med, kan være at jeg kan løse problemet.
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
25. januar 2009 - 12:53 #7
Tror du ikke at det er Office pakken 2003 med word som du snakker om, i min kan jeg gå ind i filer og længere nede send til, postmodtager som er nedtonet.
Avatar billede jornrudolph Nybegynder
25. januar 2009 - 13:09 #8
Knappen er der fra start af
(Med mindre man redigere knapperne, hvad jeg har gjort men ikke med de første)

Det er nummer 4 knap øverste linie (jeg har dem i 2 linier)
STANDARD (Ikke formatér).

1. knap: "Nyt Dokument"
2. Knap: "åbn"
3. Knap "Gem" (med en diskette)
4. Knap: "E-mail" (med et brev)
5. Knap: "Søg" (med lup)
6. Knap : Printer (med printer)

o.s.v

Det er altså MS OFFICE WORD 2002 (IKKE 2003 eller 2007)

Og så er det en "for skole elever og studerende og undervisere" udgave.
(Hvis der er forskel på det ?)

Kender kun det MS Office Program, som familien har været udenmærket tilfreds med,
siden min kone fik det gennem sin fagforening i skolen.

Og så vil jeg trykke på Accepter knappen, lidt senere ...

Hejsa fra Jørn
Avatar billede Jensen DK Novice
25. januar 2009 - 13:21 #9
Jeg har ikke knap E-Mail, min hedder knap 3 gem, knap 4 søg, så der må være forskæld på vores word.
Avatar billede jornrudolph Nybegynder
25. januar 2009 - 13:23 #10
Ja - Det må der så være ...
Tak for ihærdig(forsøg) på hjælp...

Trykker på Accepter knappen nu ...

Håber den virker ...

Ellers sig lige til ...

Jørn
Avatar billede welcor Nybegynder
25. januar 2009 - 13:32 #11
Så vidt jeg kan læse mig til (mellem linjerne) i denne ms support post
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/290524
er der kun adgang til at bruge word som editeringsprogram, hvis man bruger outlook, outlook express eller, som du bliver tvunget til, windows mail.

Faktisk slår svaret fast, at hvis man bruger andre mailprogrammer, som ikke kan forstå word-formaterede tekster, skulle den ikke engang vise email-knappen.

Så hvis du vil fortsætte med at skrive din email i word, er du tvunget til at bruge en af de nævnte klienter.

Som et svar på dit relaterede spørgsmål ("hvorfor er der så dårlig respons?"): Dagligt kommer der omtrent 50-80 nye spørgsmål. Mange af disse bliver af en eller anden grund ikke lukket, selv om de er besvarede. Nogen af spørgsmålene "drukner" i mængden. Det er nok det som skete med dette.
Avatar billede jornrudolph Nybegynder
25. januar 2009 - 13:48 #12
Tak welcor !

Både for det om MS Word & det om "respons".

Jeg forstår godt det kan kikse, med så mange spørgsmål hver dag !

... Og nu fik jeg jo *God Respons* !

MvH
Jørn
Avatar billede Jensen DK Novice
25. januar 2009 - 14:05 #13
Har lige sat Outlook ekspress til standart program, fil ikke E-Mail knappen af den grund.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. januar 2009 - 14:48 #14
På XP med Thunderbird og Office 2007 virker det fint. Word vedhæfter automatisk filen i Thunderbird.