Avatar billede noerager Nybegynder
11. januar 2009 - 00:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt digital kamera - total newbie

Hej
Jeg skal bruge et digital kamera. Det skal koste helst ikke over 1000 kr. Da jeg ikke har særlig meget forstand på priser og kvalitet tænkte jeg at jeg kunne spørge her. Der må da være noget godt at hente i disse udsalgstider?

Tak for hjælpen.
Avatar billede silmarillion Juniormester
11. januar 2009 - 00:35 #1
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4709371600
koster lidt over de 1000, men er let at bruge, og er i en god kval. til prisen.
Avatar billede ejldk Nybegynder
11. januar 2009 - 13:03 #2
jeg har et du kan købe for 1200,-
næsten ikke brugt og i meget flot stand.
Det er et Canon Powershot SX100 IS.
Det er super nemt at bruge, og tager nogle fede billeder. Har kostet ca. 1800 fra ny, og er kun 3 måneder gammelt. Vil sælge det, fordi jeg ikke får det brugt nok.
Men du kan sende mig en mail, hvis du er interesseret, på admin (snabel-a) komogkig (punktum) dk
Avatar billede noerager Nybegynder
11. januar 2009 - 14:59 #3
Tror gerne jeg vil købe et nyt når jeg ikke er så fortrolig med det.
Avatar billede silmarillion Juniormester
11. januar 2009 - 15:13 #4
Canon´s kompakte kameraer går du ikke galt i byen med, lette at betjene (kan kører på fuld auto)og god billede kval. og lækkert desigen.

Fona finder du også alle steder i landet, kig derned og få en demonstration, hvor du prøver at tage et par billeder, det skulle ikke være et problem at få lov til.
De giver dig måske endda 14 dages returret, så du prøve kameraet derhjemme, hvis du spørger dem.
Avatar billede daphne Novice
13. januar 2009 - 13:04 #5
Tror det nemmeste vil være, at du går ind i en foto-handler, og får demonstreret forskellige modeller, og beder om at få lov til at tage lidt billeder med dem, så du har mulighed for at afprøve, hvorden kameraet ligger i hånden.

Det er så utrolig vigtigt, at et kamera også falder naturligt for dig at bruge, og håndtere.

Når jeg har været ude og kigge på kameraer, har en fotohandler været det naturlige valg, dels har de et stort udvalg, og dels har de mulighed for at give dig en god og prof. betjening, og du kan samtidig holde kameraet i hånden, og fornemme, hvordan det er at bruge/håndtere.

Held og lykke med det.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede noerager Nybegynder
13. januar 2009 - 20:06 #6
Tak for hjælpen - købte sony w130
Avatar billede daphne Novice
13. januar 2009 - 20:16 #7
Var så lidt :-) - tillykke med dit nye kamera :-)

Med venlige hilsner
Gitte Daphne