Avatar billede michlar Nybegynder
08. januar 2009 - 19:16 Der er 6 kommentarer

Har glemt at lave backup af styresystem - hjælp

Hej,
Jeg købte en bærbar computer for mine forældre for ca. 4 år siden. Jeg glemte desværre at tage backup af systemet inden jeg overlod computeren til dem....og nu har vi så balladen. Fordi nu er der kommet alvorligt snavs på den....den kan ikke engang komme på internettet siger mine forældre pr. telefon(har ikke været ovre ved dem endnu)....og så fjerner Norman internet security konstant trjoanske heste...........så de må jo have kommet til at give tilladelse til noget i sin tid, som de ikke skulle. Nå men hvad gør jeg..........hvorog hvordan kan jeg købe en ny software cd.....til menneskepenge???
.....jeg mener.........de har jo betalt for styresystemet en gang før......og de har nøglen........så burde det jo ikke koste ret meget???
Er det lige så lige til at formatere en bærbar som en stationær??
Håber I kan hjælpe mig.......og helst hurtigst muligt..da jeg skal have erhvervet mig et styresystem inden, jeg tager over til dem og ordner det.
Mvh.
Michael L.
Avatar billede sleeper Nybegynder
08. januar 2009 - 19:55 #1
Hvad er det for en bærbar? har du prøvet at kontakte producenten, det er ikke utænkelig, at de vil levere en recoverycd til dig

Og ja, det er lige så let at formatere en bærbar som en stationær
Avatar billede justrace Novice
08. januar 2009 - 23:53 #2
Lidt oplysninger om pc'en ville hjælpe en del. De fleste/mange har en recovery partition så man ved et par tastetryk kan genskabe den som den var fra fabrikken.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. januar 2009 - 07:40 #3
Hvad med at prøve at rense den for snavs? er du heldig kan det gøres på et par timer.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 08:01 #4
Gå frem efter http://www.helgec.dk/virus_etc.html og jeg er næsten sikker på at skidtet efterfølgende virker
Avatar billede michlar Nybegynder
10. januar 2009 - 11:38 #5
Det er en Amilio Centrino bærbar fra Fujitsu Simens.....og der er kun et C drev dvs..kun en partition..........og så selvfølgelig et dvddrev..... Hmm...jeg bliver nok nødt til at kigge deres parpirer igennem mht. at kunne kontakte Fujitsu Simens for at få tilsendt en recovery cd. Så må jeg jo tage den bærbare med hjem.......og sende den til dem, når den er blevet formateret.............havde dog håbet på at kunne have ordnet det derovre. Jeg prøver selvfølgelig at rense den for snavs først......men det lyder godtnok som det er en grum omgang.
Mange tak for hjælpen.
Mvh.
Michael L
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2009 - 15:59 #6
Der har fra starten fulgt 2 cd/dvd'er med til maskinen. Er de blevet væk i tidens løb?