Avatar billede daphne Novice
08. januar 2009 - 14:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Paint.net contra Photoshop..

Jeg har ladet mig fortælle, at dette program : paint.net skulle være et gratis program, der minder en del om Photoshop, men at det skulle være lidt mere besværligt at gå til.

Er der mon nogen af jer, der ved hvordan det er, og om det er et okay program? ::)

Derudover kunne det være interessant om programmet også er i stand til at håndtere RAW-formater ?

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede ladyhawke Novice
08. januar 2009 - 14:44 #1
Ved ikke om Paint.net kan RAW, men med en plugin kan Gimp, som også er gratis og samme type program
Avatar billede stoneknows Nybegynder
08. januar 2009 - 15:31 #2
Paint.Net er et ret godt program, og minder en del om Photoshop, men kan dog ikke helt så meget. Nogle af de ting som mangler er f.eks. RAW understøttelse, justeringslag og lagmasker. Så hvis du skyder i RAW skal disse først konverteres til et andet format f.eks. tiff.

Men hvad med at prøve det, det koster gratis ;-)

http://www.getpaint.net/
Avatar billede daphne Novice
29. januar 2010 - 17:54 #3
Har fundet en anden løsning.

Takker for input.

Mvh.