Avatar billede renelp Nybegynder
05. januar 2009 - 22:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Flytte poster i klasseklade

Hvordan flytter jeg en post fra en linie i klassekladen til et andet? jeg kan ikke som i windows programmer bruge Ctrl X og Ctrl V
Avatar billede b_hansen Novice
06. januar 2009 - 06:50 #1
F6 kopierer indholdet fra cellen ovenover.

Det er nu heller ikke helt korrekt, at ctrl V og ctrl x ikke virker. Du skal blot sørge for at markere indholdet, så det er blot, inden du kopierer. Ligeledes skal du aktivere cellen, inden du indsætter
Avatar billede uploadit Nybegynder
06. januar 2009 - 18:22 #2
Du kan alternativt trække hele linien et andet sted hen, placer musen yderst til venstre på den aktuelle linie hold venstre museknap nede og træk.
Avatar billede renelp Nybegynder
06. januar 2009 - 22:22 #3
Nu kan jeg godt trække linien som uploadit beskriver - men jeg kan ikke klippe en linien for at sætte den ind et andet sted, for hvordan markere jeg linien da kun en celle er markeret af gangen og Ctrl X virker stadig ikke?

Årsagen til mit ønske om at kunne flytte linier er at jeg har importeret data fra først en bank derefter fra en anden bank, det betyder at jeg har linierne kronologisk fra først den ene bank og derefter kronologisk fra den anden bank og jeg går udfra det ikke er i orden at fremlægge sine poster på den måde
Avatar billede uploadit Nybegynder
06. januar 2009 - 22:38 #4
Det smarte ville være for ´dig at bruge 2 kassekladder, en til den ene bank og en til den anden.
Avatar billede renelp Nybegynder
06. januar 2009 - 23:15 #5
...og det kræver ingen specielle opsætninger, men bare oprettelse af en ekstra klasseklade?
Avatar billede uploadit Nybegynder
06. januar 2009 - 23:38 #6
korrekt :-)
Avatar billede b_hansen Novice
07. januar 2009 - 06:34 #7
I forbindelse med den med ekstra kassekladde, skal man lige være opmærksom på, at denne funktion først er tilføjet i version 3,0.
Avatar billede renelp Nybegynder
07. januar 2009 - 07:24 #8
Takker for svar :)